5 juli 2010

Adam - Lite sämre än alla andra

050710 - Minigolf

Idag tog Johan och jag med Adam till minigolfen i Skövde (i Boulongerparken).
Innan vi började spela så kom vi överens om vilka regler vi skulle köra efter, vilket blev:
- Fortsätta där bollen stannade även om man inte kommit förbi första hindret.
- Åker bollen utanför banan så får man lägga bollen där den studsade ut.
- Man har 8 slag på sig, missar man på 8:e slaget så får man 10 poäng.
- Hardmode = det svåraste som går med hindren/hindret.

Det hela började riktigt bra för Adam, dock så kan det ju bero på att både Johan och jag fick 10 slag och Adam slog endast 3 slag. Adam - Lite bättre än alla andra(?)
Men redan på andra hålet så visade sig att det endast var tur på första hålet för Adam, han slog nämligen 8 slag vilket resulterar i 10p. Jag var inte något bättre jag, men Johan passade på att slå i bollen på 6 slag.
Hål nr 3 fick Adam - Lite sämre än alla andra ännu 10p, mendan Jag fick i den på Endast 1 slag! Johan var inte så mycket sämre han, 4p.
Detta bevisade bara att Adam - Lite sämre än alla andra verkligen stämde.
Ställningen hittills:
Adam: 23p, Jag: 21p & Johan: 20p

Efter bana 9 så såg poängställningen ut följande:
Adam: 44p, Jag: 45p & Johan: 46p
Detta var ju aningen oroväckande, Adam som är lite sämre än alla andra låg helt plötsligt först, detta höll tyvärr i sig tills de sista banorna.
Efter 12:e banan så var poängen följande:
Adam: 59p, Jag: 66p & Johan: 64p
Finn ett fel!

Men inte behövde vi oroa oss, för på bana nr 13 slog både Johan och jag 2:or och Adam en 6:a sedan 4,5,5,8 och på hål nr:18 en 1:a.
Vilket gjorde att Adam - Lite sämre än alla andra var uppe i hela 90p.

Jag slog följande (efter 2:an): 6, 2, 6, 10 och på hål nr: 1 vilket pinsamt nog gjorde att jag var uppe i pinsamma 93p.

Johan slog följande (efter 2:an): 5, 2, 4, 10 och en 2:a vilket resulterade i Johan slog Adam med 1p då han hamnade på 89p.

Adam - Lite sämre än alla andra kom två(!) Jag säger att jag hade en dålig dag och Adam hade nog bara lite tur...

Missa inte nästa inlägg om Adam - Lite sämre än alla andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar