10 nov. 2013

Borås

Nu sitter man på tåget från Borås hem till Skövdeland. Efter att jag blev klar med Hemtentan i torsdag så har jag inte haft något speciellt att göra så jag har gjort följande:

× Städat råttornas bur
× Spånat ev. föreläsare till framtid 2014
× Kollat på filmer som jag inte har haft något som helst intresse för
× Skummat igenom nästa kurs
×Börjat läsa Heat Wave av Richard Castle (från tv-serien Castle)

Det är sjukt tråkigt att inte ha något att plugga. I need to get a life -.-*

Det var inte förens i fredags som det fanns lite saker på agendan. Framtidsmöte vid 15.00 där jag skullr ha fått presentera första utkasstet för eventuella Talare, men icke sa nicke! Det får bli nästa vecka,  hoppas jag!
Efter mötet så blev jag upplockad av Trix och Lisa för att sedan hämts upp vår packning inför helgens vistelse i Borås! *Heja Elfsborg!!!*
Det visade sig att det blev jag som körde till Borås, snäll som jag är :) Väl framme hos svärföräldrarna (så himla fult ändå, "svärföräldrar") *Sverige är landet där det heter att man Gifter sig och svärföräldrar, istället för marriage och parents in law. Suck*
Jag har iallafall världens bästa svärföräldrar. Just saying!

Vad gjorde vi i Borås då?
I lördags så åkte vi på en dagstur till Göteborg och spatserade runt där i höstregnet. Hittade ett par awesoma hörlursmuffar aka mufflonfår, 199kr hos Claesan. Bästa köpet so far.
Idag däremot är det farsdag så vi traskade runt nere i Borås och fotograferade statyer och dylikt. Jag fick Thor serietidning nr 2 i födelsepresent --> A W E S O M E ! ! ! #HappyMy
Det blev även en trevlig fika på Café Viskan och en runda på Knallerian. Trix och jag passade på att köpa Lars en liten (svär)farsdag present, en Spitfire modell av någon form - kunde göra den svensk dessutom.

Just nu så står vi på perrongen i Herrljunga och väntar på tåget som skulle ha kommit 18.51 men som nu är beräknat till 19.05 - det är en ens snö ute och SJ är redan försenade -,- det kan ju iof ha att göra med banarbetet, men ändå! Till och med Nattåget hinner före vårt tåg. Suck SJ kan inte ens ropa ut förseningen av det tåget vi ska ut förens 10 min efter den egentliga avgångstiden. Däremot så har dom fixat högtalarna på stationen. Typ första gången som man kan höra vad som sägs. #GoodjobSJ

När vi kommer hem så får set bli ett eller 2 avsnitt av Castle så har vi sett klart säsong 3 av Castle *dun dun duuuh*

Nu är klockan 19.07 och inget av tågen har dykt upp -,- A fucking BU!

Puss och hej leverpastej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar