3 nov. 2013

Next Year

Det är så gött att vara 24 men att fortfarande se ut som 20 år. Jag har en känsla av att jag kommer att behöva visa legitimation på Bolaget tills jag är ish 40 iaf. Men vad gör väl det?
Gårdagen var sjukt lyckat! Själva festandet började när Ljudas kom, eftersom att Kula sa att vi inte kunde börja dricka innan den första gästen kom. Jag kan väl säga att skittelsdrycker är helt okej, vissa har en rätt märklig smak och vissa har en bättre eftersmak så att säga, jag rekommenderar den gröna.
Efter att allt fler folk började anlända så bestämmde vi oss för att spela Pandemic med dryckesregler vilket resulterade till att vi ganska snabbt blev mer eller mindre fulla. Rätt nice I must say!

Efter mycket drickande så begav vi oss till kåren där det var tjockt med folk, dock så kan jag inte påstå att jag tycker att det är så kul där längre "/ oftast är tar det väldigt lång tid innan man får beställa eller så är det inget folk. Kan vara så att jag är lite för arbetsskadad för att vara riktigt kunna slappna av och festa. Who knows...? 
Ca 15 min innan stängning så gick vi till Mode grillen för att skaffa oss lite fyllemat, inget är så gott som fyllemat, nästan i alla fall. Efter maten så var det dags att nana kudden, gissa om vi somnade snabbt.

Idag (lördag) så har vi spenderat större delen av dagen med att spela Dungeon & Dragons brädspelen: The legend of Drizzt & Wrath of Ashardalon som man kan kombinera. Sjukt kul att spela många på, men det fungerar lika bra om man bara är några få som vill spela.

Men nu är jag galet trött! Så atte... Puss och hej, Leverpastej.

Pandemic Drinking Rules:
  1. Välj en infektionsfärg: Svart/Blå/Gul eller Röd
  2. För varje kub som placeras ut, ta 1st klunk.
  3. 1st klunk/kub som man tar bort.
  4. Varje gång man använder sig av sin ability, ta en klunk.
  5. Om det ligger 1 kub på varje stad av sin färg, ta 5st straffklunkar/runda.
  6. För att cura så sveper man minst 50% av sitt innehåll för att fira.
  7. Varje kort som man byter så får mottagaren dela ut 1 klunk till valfri spelare.
  8. För varje nytt research house så dricker alla 3 klunkar för att fira.
  9. Behöver man descarda kort efter en epedemic så tar man 1st straffklunk/kort som slängs. 
  10. Om man förlorar så sveper alla sitt innehåll, minst 50% av innehållet.
  11. Om man vinner så skickar man sitt glas till personen till vänster om en och alla sveper minst 50% av innehållet.
  12. Vid Outbrake så dricker Alla 1 klunk/outbrake. Förutom personen med färgen där outbraken blir, han/hon dricker som vanligt.
Special
Om man är 3 eller färre spelare så dricker alla för den färg eller färger som är över.


Halloween 2013, 1 Nov
Från vänster fram: Jag, Trix
Vänster bak: Mika, Ludde, Joge, Kula och Farfar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar