29 dec. 2013

Dancing with my self

Så atte nu befinner jag mig i fiendeland och jag har lyckats blanda mig in bland befolkningen med hjälp av min förmåga att snappa upp dialekter. Eller inte...

Jag befinner mig nu i Linköping hos Kula och hans familj. Vi anlände efter inte så mycket om och men, men vi körde nästan fel i slutet, men annars var det fint väder. Vi är förövrigt; Trix, Ljudas och jag, och vårt mål är att spendera Nyår hos och med Kula. Vi ansåg att det var dumt att han alltid ska behöva åka till oss när vi lika gärna kan komma till honom, och billigare då Ljudas har bil. 

Tanken igår var att vi skulle ha gett oss av vid 10-tiden, men pojkarna gick inte upp förens 09.50  so... how about no! Men vi kom iväg aningen *host* senare till systembolaget, där vi hade i uppdrag att införskaffa ett fint och gott vin till föräldrarna Ericsson, som tack för att vi får bo hos dem. 
Vi passade även på att knata in på Coop för att köpa julklappar som vi skulle ha med till Kula, and boy did we finde some goodies! M-M-Mmm! Mer om dem framöver.

Efter detta så var nog klockan runt 12 iaf. och vi var äntligen på väg. Bättre sent än aldrig?! Vi behövde tanka så vi svängde in till något litet samhälle-liknande-by-ish och tankade rätt billigt! Mohaha... Bäst ju! Dessvärre så hade jag varit toa-nödig sedan Skövde och det blev ingen kisse-paus förens i Motala, där vi även passade på att käka lite lunch på Donken.

Efter en go lunch så bar det av till destinationen "Behind enemie lines" aka. Linköping. Resan dit gick smärtfritt, förutom att jag fick hjärnsläpp och öppnade dörren utan att låsa upp bilen när vi skulle åka iväg. Så jag kan konstatera att larmet på Ljudas bil fungerar. \ o /

När vi kom fram så nalkades det fika och sedan JVM! Go go Sweden! Och Sverige vann mot Finland, vilket var lite av en prestation, då Finnarna under de senaste tränings/matcherna piskar Sverige. Men ICKE denna gången! Me Gusta so to say! Det blev även "lite" NHL spelande med Andy, Kulas bror. Mycket underhållande.
Efter detta så blev det till att äta middag, kalkon och potäter med bönor och go sås. Fantastiskt gott måste jag säga. Om nom nom nom nom nom nom... 
Efter maten så gick pojkarna ut på en mini-promenad och jag bestämde mig för att få lite plugg gjort -_-' tråååkigt. Men om de andra kan klara detta så kan även jag göra det! Måste även börja med grupparbetet också! 

And now, ouver ändt aout!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar