31 dec. 2013

Down down in Goblin-Town...

Idag har varit en riktigt rolig dag! Det började typ med att vi for in till centrum för att jag skulle träffa Malin, en gammal barndomsvän från de mörka skogarna i Dalsland, som självmant flyttat till Linköping. Under tiden som vi stod och väntade på vårt kaffe på Espresso house så traskade Trix, Ljudas och Kula in med Simon och hans familj in. Så det blev till att hitta ett bord eller flera så att vi alla skulle få plats, när det är smockfullt inne på Espresso house! Men skam den som ger sig, visst hittade vi ett stort bord med plats för oss alla, med lite hjälp av våra bordsgrannar. Det finns fortfarande hopp om mänskligheten!
Trix hade snällt köpt ett par benvärmare till mig, som jag i och för sig bad om, hur mysiga som helst, inslagna dessutom. När klockan blev närmare 14.30 så kom vi på att vi ville besöka den dära spelbutiken som ligger vid brandstationen. Men vi kom snabbt fram till att pojkarna behövde spatsera till Dressman för att inhandla skjortor. Trix hittade en mörk-ish röd- och en turkosa skjorta, mycket stiligt. Malin behövde gå till Lagerhaus och Webhallen så vi gick gladeligen dit vi med. Inne på Lagerhaus så hittade jag lite godis/tuggummin som jag inte kunde motstå att köpa till pojkarna.
Inne på Webhallen så passade jag på att köpa 2st 140-fläktar till min "lilla" dator, Finally! Efter typ 3 år, bättre sent än aldrig, eller hur!?

Efter en mycket trevlig tid med Malin på stan' så var det dags att ge sig av hem till Kula igen. Väl framme så blev det till att rolla upp en karaktär till Pathfinder. Förbered er för nördiga stats.
Resultatet:
Name: Pai | Alignment: CN
Class: Druid | Current lvl: 2
Race: Gnome | Size: S | Gender: F | Age: 71 | Weight: 32 lb | Hair: Brown | Eyes: Brown
HP: 14 | Speed: 20 ft
STR: 9 -1 | DEX: 14 +2 | CON: 11 +0 | INT: 10 +0 | WIS: 16+3 | CHA: 11+0
AC: 17 (10+3+1+2+1+0+0+0 | Initiativ: 2 (2+0)
Touch: 13 | Flat-footed: 15
Fortitude: 2 (3+0+0+0+0) | Reflex: 2 (0+2+0+0+0) | Will: 6 (3+3+0+0+0)
BAB: 1 | CMB: -2 (0-1-1) | CMD: 10 (0-1+2-1 + 10)

Orkar inte skriva ut allt de andra, men jag har även skaffat mig en kisse-katt som husdjur, en Tiger som heter Tigur och han är Awesome!

Man kan väl sammanfatta det hela med att vi inte rollar speciellt bra! Det är lite jobbigt när GM snittar typ 14 och vi andra i partyt snittar ish 7 -.-' I don't want to live on this planet any more... :'( typ.
Men för Tigur går det bra, han leker lite med sina offer lite innan han sätter in dödsstöten, precis som den kisse-katt. OMG! Han Crittade precis! Tigur är bäst!
I alla fall, vi slår inte så bra, och det hjäpte inte att byta tärningar. Men där emot så verkar det som att vi har börjat slå bättre nu när vi la en filt på bordet så att vi inte behöver smyga längre med rollandet! Perfect.

Om man bortser från allt nörderi så har jag även sett att jag inte behöver kunna alla de latinska namnen på stuffs i människokroppen, utan att det räcker med att kunna de svenska namnen... OMG! OMG! OMG! Jag är såååå glá! Nu ska jag bara fixa grupparbetet och trycka in all annan information i minnet. Fick även påpekat för mig att det endast ör 10 dagar kvar tills tentan :( #FML

Oh well,back to the game!

zZzZz... time to sleep though. Pöss å kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar