28 dec. 2013

Jul jul, strålande jul...

Så var det dags att blogga igen! :D
Det har varit en mysig men aningen hektiskt jul, som vanligt. Dessvärre så har skolan bestämt sig för att jag ska ha en Fysiologi tenta med relevant anatomi. Not cool! :c
Men utöver att jag har behövt sitta och plugga under Jul(!) så har det varit en mycket mysig och givande jul. Det började med att vi samåkte till Vänersborg med Lollo och Ytterby, de skulle ändå förbi Vbg så vi fick åka med. Väl framme i Vbg så hade mamma dukat fram fika till oss, så det blev någon timmes fikandes med Knåla aka. Kola/Knäck. Mycket god!

På kvällen så bar det av till Erik för att fira Minijulen med vänner, tråkigt nog så var det rätt många som inte kunde komma i år :( Men vi hade det väldigt mysigt ändå! :D Woop woop
Johan fick sig en tub/burk med smaksatt syre som påminde om pepparmint tror jag bestämt. Jag fick ett julägg gjort och designat av någon som jag inte just nu kommer ihåg namnet på. Ulrika Wallin Hydman eller något liknande.

På söndagen (dagen efter) så bar det av till Borås och Johans familj, väl framme så blev det till att fika för att sedan plugga i några timmar. -.-' Så sjuuukt tråkigt, intressant men tråkigt.

På Måndagen så blev de lite pluggtid på morgon innan de andra vaknade. Sen nalkades det frukost och en tur ner till centrum. Så nu har jag kört i centrum. Passade på att köpa en "fin" hatt, en gul Eflsborgshatt till pappa! Mohaha... jag är så ond!
På eftermiddagen så kom även Lobo (Johans systers sambo) med katterna och det började bli dags att göra julmaten. Ni förstår att Johans familj firar jul natten till den 24:e, vilket är himla smidigt.
Efter mycket julmat så var det ännu en gång dags för lite pluggande för att sedan övergå till tv-tittande och halvt sovande tillstånd. Men när klockan väl slog 00.00 aka 24.00 så var det dags för julklappsutdelande! WOHO! Jag hade slagit in en fällkniv till Johan i silvertejp, just because I can! Mohaha...

På Julafton! (Tisdag) så bar det iväg till Vänersborg för att fira jul med min familj.
Väl hemma så blev det till att byta om, slå in de sista julklapparna och bänka sig framför tv:n för att kolla på Kalle Anka kl 15.00.
Det lilla jag såg av Petra Mede tyckte jag INTE ALLS om! Hon pratade alldeles för mycket och tog för många konst-pauser och var allmänt DÅLIG!
Efter Kalle så blev det julklappsutdelning och pappa vart väl inte allt för thrilled över sin nya fina hatt, men desto mer över boken han fick om hur man åker Längdskidor.

Den 25, onsdag så bar det iväg till Elgiganten för mellandagsrean redan 07.45 -ish för att införskaffa en Chromebook! And know I have one, O-YEAH!

And that's all fokes! Peace and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar