27 dec. 2011

Jul jul jul

271211 - Catching!

Sedär ja! Efter många månader utan bloggen så har jag äntligen hittat hit (vilket kanske tog... ca 30 min efter lite Facebookande och matlagning).

Det har hänt en hel del sedan jag bloggade sist! Han-den-där tillfällige visade sig bli fast så nu bor vi ihop (igen) fast på riktigt på ett nytt ställe. Jag tror att det är 3:e gången som vi flyttar men denna gången lär det bli mer pernament. Det bästa med lägenheten är att det inte är en Studentlägenhet, utan en riktigt så 1 vuxenpoäng till mig! Catching... Men vuxenpoängen slutar inte där, vi har även förvisso fått en kaffekokare (1vp) och jag har bjudit upp vänner på en kopp kaffe (utan den snuskiga betydelsen) så det blir 2vp tlll så ställningen är: 4 vuxenpoäng mot 0 (något som jag inte har riktigt klart för mig än, dvs. vad jag tävlar mot).

Jag kan även påpeka att det har hunnit bli Jul och detta året så for Johan och jag ner till Vänersborg för att fira Mini(h)julen hs Erik som traditionen lyder så vart det ett knytkalas, Johan gjorde Jansons och jag bad min mor göra lite köttbullar, vilket hon givetvist gjorde, snäll som hon är.

Den 23:e så for vi ner till Götet för att handla lite julklappar för att dedan dra vidare mot Borås, eller rättaresagt Brämhult för att fira jul hos/med Johans familj.

Den 24:e så for vi tillbaka till Vänersborg för att fira jul med min familj, efter en 3 rätters middag och lite Settlers of Cathan så blev det till att nana lite kudde, men först så passade vi på att spela lite Backgammon.

I vilket fall om helst så är jag über trött och imorgon så kommer mor upp och lämnar stuffs, personligen så tror jag mer på att hon bara är nyfiken på hur den nya lägenheten ser ut...

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar