28 dec. 2011

Kidnap the Sandy Claws, beat him with a stick

WHAT'S UP FOKES?!

Sedär ja! Då har ännu en dag gått och idag har det hänt grejjer vill jag lova!
Dagen började med att jag fick ett sms av mor som sa att hon for från Vbg vid typ ca 12.30 eller något så då var det bara till att stiga upp och ställa sig framför diskho och diska. Efter ett bra tag så kom även Trixen upp ur sängen och hjälpte till med diskberget som blev när vi helt plötsligt fick en massa mer porslin och dyl.

När allt detta var klart och lägenheten såg fin(are) ut igen så var det bara till att invänta morden som skulle anlända vilken sekund som helst, och sekunderna blev till minutrar och efter några eller flera minutrar så anlände hon med en massa stuffs. Vi fick bl.a. badskum och två fina soffkuddar och allt annat som vi lämnat efter oss i Vbg.

First thing first; Fika!
Under fikat så frågade mor min varför vi inte hade klockan på kroken och jag kan erkänna att jag inte fattade vart hon menade och vilken himla satans krok hon menade, men efter lite guidning så visade sig att det satt en "klockkrok" ovanför dörr karmen in/ut till köket som helt och hållet undgått mig, jisses så pinsamt!
Min fina bort förklaring var att jag inte nådde så mor ställde sig genast på en stol och hängde upp klockan, så nu står inte klockan på köksfläkten längre utan den hänger snyggt och hyfsat prydligt på väggen.
Vi som i Trix fick även upp gitarrhängare, närmare 3 st på väggarna ovanför/bakom soffan så nu ska vi bara få hit min lilla Ibanez från Kula så blir det Gör Vackert!

Men utöver detta så har det varit en ganska loj dag... tror jag.
Jag har äntligen fått tummen ur och gjort i ordning de nya grupperna för Sexmästeriet, som det ser ut just nu så är jag förbaskat nöjd om jag får säga det själv! Juste ja! Jag har ju även spenderat iaf. 15-30 min på att designa om bloggen. Herregud vad svårt det ska vara! Jag hittade en awesome bild på en Rugbyspelare som jag ville ha som bakgrund, dock så var den svartvitt (vilket gjorde att det inte syntes lika väl att det var en Engelsk spelare). Detta gjorde det förrädiskt för all text. Hade jag en vit font så syntes inte hela texten vilket gjorde att jag isf. var tvungen att flytta på hela allt det så att hela texten skulle synas, men det fungerade inte i slutändan heller, vilket resulterade i att jag fick ha svart font; Vilket självklart inte fungerade heller eftersom att bakgrunden blev för mörk så texten syntes knappt, Suck!
Men nu får jag erkänna att jag blev hyfsad nöjd med hur den ser ut nu... Eller det måste jag ju nästan säga eftersom att jag inte har ork till att göra om den på ett tag iaf...
I vilket fall som helst så tycker jag att det kan bli Nyår och helgen efter nyår så att The Gang kan samlas igen! Woho ^^ Jag saknar pojkarna... Det blir så tråkigt att bara busa med Trix efter ett tag, han bara kittlas och är allämnt stark... hehe men inte lika strak som Tony Stark... Jag kan inte annat än att älska mina dåliga B-skämt! Dom är så B så att dom blir roliga!

Det slog mig även att jag verkligen saknar rugbyn. Vinterträningarna var de bästa och oftast roligaste träningarna, F Y S ! Yeey, det kanske låter lite konstigt och det kan jag hålla med om, men att träna fys med rugbytjejer är gör kul! Speciellt Ups 'n downs och allt annat påhitt. Dock så saknar jag verkligen inte övningen: Ägget. Ägget gåt ut på att man springer runt ett bana som är format som ett gigantiskt jävla monster ägg med en rugbyboll som du håller med båda händerna. Det kanske inte låter så jobbigt men saken är den att du ska ge ca 80% runt banan och den skall springas 2 x 5 ggr, så med andra ord. Du springer 2 varv - pause - 2 varv osv.
Det är så sjukt jäkla galet jobbigt att jag svettas bara av att tänka på't. (Man kanske ska tappa upp ett bad, hmm...).
På tala om att springa, det verkar som att Ullis å jag ska ge oss på att springa Vår Ruset igen, och denna gången kanske vi lyckas med det. Alla de andra gångerna så har jag antingen vrickat eller stukat någon av fötterna eller så har någon av oss varit sjuk osv osv. Men denna gången ser det ljusare ut; Peppar peppar ta i trä'.

Men nu är jag skapligt trött på att skriva en massa nonsens så det blir nog bra, och om det inte blir bra så Fortsätt så ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar