30 dec. 2011

Human Clay

Så har ännu en dag passerat på Käpplundavägen 16 och idag har Trix och Jag med hjälp av Mika, Tweet och Kassler varit sjukt produktiva! Helt sanslös är det.
Då kanske du undrar vad v har åstadkommit idag? Jo det ska jag berätta för dig.

Dagen började med en kopp kaffe och en go macka för att sedan göra en deal med Trix om att han skulle få sova 1 h till om han städade Bataljonslägenheten så att den går igenom besiktningen i morgon kl 15.30. Sjukt bra deal tycker jag. Men i vilket fall som helst så ringde jag till Mika och frågade honom om han hade lust att hjälpa till med att flytta över det sista i Bat. lgh. vilket han hade. Så vi möttes vid på Bat. och antog oss den stora utmaningen: Lägenheten!
Efter lite plockande så ringde jag till Kassler och frågade om han kunde tänka sig att köra lite lass med bilen vilket han hade, enda kruxet var att han körde en Clio eftersom att deras andra bil inte hade funktionsdugliga bromsar, lol på det. Jag ringde även till Tweet och frågade om hon också kunde tänka sig att hjälpa till och köra, vilket hon kunde. Det roliga med det här är att även Tweet körde Clio så det blev många slag där.

Nu är det nämligen så att i Skövde så har vi uppfunnit "Clio-leken". Clio-leken går ut på att så fort du ser en Clio så får du slå (snällt) på valfri person, så länge som du är före alla andra, och varför detta kanske du tänker nu? Jo, det är nämligen så att vi (Trix och jag) började med att dunka till varandra på antingen Saab eller Volvo och detta bara växte och växte, vilket resulterade i att man fick välja ett bilmärke, men var märket för udda så inföll bild-regeln. Bild-regeln innebär att om ett bilmärke är för udda så får man ta fram en bild på en bil av just det märket och visa för personen som valt märket och lappa till personen.
Vi kom även ganska snabbt fram till att Renault Clio är en av de fulaste bilarna som rullar så vi gjorde Clion till en sorts "Joker" vilket innebar att den personen som var snabbast på att säga "Clio" och slå en person fick göra detta.
Men när man äger/kör en Clio så får man utöver det vanliga slaget ett extra slag (om det vill sig illa till) just för att man kör en av de fulaste bilarna. Så här har vi Clio-leken, ENJOY!

Men tillbaka till den produktiva dagen.
Tillbaka i Bat.lgh. så hade Mika och jag kommit ganska långt när Trix dök upp vilket gjorde att vi kom ännu längre och både Kassler och Tweet kom med bilar, så då blev det till att lassa in så mycket bös som fick plats i varje bil och köra iväg till den nya lgh. Efter detta så for Kassler vidare mot nya djärva äventyr och vi fortsatte med att flytta över stuffs. Mika och jag stannade och plockade upp lådor medan Tweet och Trix åkte tillbaka till Bat. för att lassa i mer bös.
Efter ett det lasset så bytte vi roller och jag och Mika for iväg för att lasta i lite till bös. När i kom fram till Bat. så såg vi att Turbo stod vid sin brevlåda så då smög jag mig fram och smällde på fönstret in till postlådorna och vek undan, vilket ledde till att det såg ut som att det var Mika som smällde på fönstret, lol. Jag tror att Turbo nästan sket på sig lite där, men jag frågade inte.
Detta i sin tur resulterade till att Mika och jag stod inne i Turbos lägenhet och pratade om schemat...
Men när detta var klart så gick vi upp och fortsatte.
När vi kom tillbaka så hade Trix beställt en familjepizza som tack för hjälpen med flytten och för att vi skulle få lite energi och inte gå runt och reta sig på varandra. Efter pizzan så tog vi tummen ur röva och tog ett sista lass från Bat. Tada! Så nu ska det bara behövas städa som en dåre så att vi kan lämna över nycklarna och Bataljons lägenheten blir ett minne för livet... eller inte!

Väl tillbaka så for Tweet hem och Mika, Trix och jag (mest killarna) plockade i lådor osv. och jag möblerade om i min garderob så att min balklänning skulle få plats.
När vi inte orkade göra det fint mer så satte vi oss och spelade Settlers of Catan, sjukt galet men framförallt roligt spel! Måste spelas om man inte redan gjort det. I vilket fall som helst så sa Trix och jag till varandra att vi inte skulle bli arga eller sura på varandra än mer än nödvändigt såklart. Jag måste erkänna att det faktiskt gick riktigt bra att spela och det var mycket roligare när vi spelade mer neutralt än när vi bara jävlas med varandra och det blir sura miner överallt. Det hela slutade iaf. med att jag vann, det är försten till 10 p och ställningen blev följande:

10 p - My
8 p - Mika
8 p - Trix

Sweet!

Men nu ska jag lägga mer på riktigt och lyssna på Dresden files och imorgon blir det till att städa här hemma och för Trix del så ska han städa i andra lägenheten...

Tada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar