10 aug. 2009

And If the night runs over and if the day won't last

090809

Längesen jag skrev nu känner jag, men jag har varken haft ork eller tid, but now I do have it!
Vad har hänt då? Vi håller på att flytta som galning, eller packa och ränna fram och tillbaka från Vargön-Blåsut-Vargön... Men men så länge jag slipper betala bensinen så är jag glad!
På tisdag så är Vargölivet slut "/ Helt sjukt egentilgen! I 16-17 år så har jag bott i ett och samma hus och klagat till och från på att det är så förbannat långt in till stan', men nu när vi väl flyttar så att det tar 5 min med cykel ner till stan' så känns det mäkta konstigt. Klagar inte det minsta, men aningen konstigt lär det ju bli till en början... tror jag.

I alla fall, detta har hunnits med i nya huset (för min del):

* Satt ihop en satans massa möbler!
* Svurit över att ha hamrat sig på tummen!
* Sovit undertiden som min bror lagt golvet i mitt rum (skulle hålla honom sällskap)
* Lacerat väggarna i mitt rum/spacklat som en galning
* Möblerat och hjälpt till med att sätta upp hyllorna i mitt rum som förövrigt nästan är klart
* Öppnat dörren en massa gånger åt hantverkarna som envisas med att komma när normalt folk fortfarande sover
* ...
* Spelkväll med The Gang!
* Svurit åt den satans Tv:n som inte alltid gör som jag vill
* Skruvat ihop den Satans skit garderoben (från Jysk) med far och boat in mig i den
* Sovit och ätit och en massa toa besök

Det är ju som om jag redan bor där när jag tänker efter.
Men idag så har jag ställt in en massa av mina alla böcker, dock så behöver jag fara ner till IKEA igen, trött som en prinskorv på att vara där nu känner jag. Hade det inte vart för att dom har så god dricka där så hade jag satt mig på tvären till att ens tänka den någorlunda hemska tanken, för ett tag framöver i alla fall.
Men jag har även (som sagt) packat som en blådåre idag, får väl skylla mig själv som inte började tidigare med att packa, men orka börja 1 månad innan! Bara segt att leta runt i en massa lådor och försöta ordningen som man har till en början, innan man bara vill spy av att tänka tanken: Vad ska jag lägga i botten?!
Då kommer känslan av att man hat alldeless för mycket pryttlar som man inte ens använder men som likt förbannat måste med! Sen att mitt nya rum är hälften så litet/stort som mitt nuvarande suger ju, fast det är ganska mysigt, men det suger fortfarande!

Jag har seriöst packat sen kanske 9-10 i morses och har fortfarande inte fått ner allt, "10 lådor senare och inte är man något klokare" det är illa!
Men som tur var så har jag åkt upp till blåsut och lämnat alla mina filmer och några cd-skivor och lite annan skit. Efter det och lite mat (pommes m. b-sås) så svängde jag inom William så att han kunde sno lite filmer av mig. Kan även säga att det regna som in i grushögen! Inte kul att springa med datorn, externa och en blottad hårddisk från bilen in i huset, "But a man got to do what a man got to do!" som man säger, himla uttryck!

Och nu är jag aningen trött p.g.a. sömnbrist och arbete från tidigt till sent! Men men så kan det gå om in hasspen är på! Need to sleep, but I can't sleep! Damn this lamp is killing me!

Godnatten! (Vill bara påpecka att det vräker ner nu! Regnet alltså.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar