11 aug. 2009

What a day, what a day

090810 - Halvt pissed off!

Så har den sista dagen i Vargön på Släggevägen 3a runnit förbi (igen!)
Imorgon bär det av till nya vyer och till det nya huset på heltid, första lasset har förvisso redan gått och andra och antagligen tredje, men imorgon så kommer alla satans helvetes flyttlådor att för ett litet, men dock så underbart ögonblick att försvinna från min åsyn i kanske 15 min om jag har tur. Dom 15 min är tiden det tar från Vargön till Blåsut, man kan ju alltid hoppas på att det blir broöppning så att man slipper se dom för en lite längre tid. Men som om jag skulle ha sådan tur, knappast! Med min otur så lär det säkert bli så att jag får åka med alla lådor eller något liknande.

Så vad har jag gjort den sista dagen i huset? Jadu, jag har... P A C K A T ! ! ! för ovanlighetens skull. Men jag får erkänna att jag även passade på att packa så mycket att jag fick ner allt som skulle ner i lådor och resterande kastade jag runt mig som en galning i hopp om att träffa något som ev. kunde ha rört på sig.

Jag har även hunnit med en tur till Överby med Becca, det bar av till Skopunkten för att ev hitta ett par skor till mig eftersom att det då blir både billigare för Becca och mig, eftersom att det är en himla massa rabatter där, skorna kan då inte vara dyra att tillverka, man tycker ju nästan att dom borde gå back med alla himla rabatter som hänger i luften och lockar in folk med antagligen smak på dålig kvalité eller studenter. Inget elakt menat mot dom som gillar Skopunkten, men personligen så anser jag att skor bör ligga på urspungspris min 500 kr för att kvalitén ska vara bra. Men sen att jag är en märkesbög (eller fashionfag som Ullis och jag kom fram till att det borde heta på Engelska) är en annan sak.
Men tro det eller ej så hittade jag ett par skor som jag kunde tänka mig, ett par skatar-liknande skor med en rosa kant på plösen och skrikande rosa sula under till. Ja men varför inte slå till på ett par skor med rosa dekorationer när jag redan har en rosa mobil tänkte jag. Sen att Becca ansåg att dom mer manliga skorna var tråkiga har ju absolut ingenting med saken att göra.
När jag väl bestämt mig för ett par skor så fick vi traska tillbaka till Beccas bil för att hämta hennes skor som hon redan hade köpt, our plan looked like this: Hämta beccas skor, lämna tillbaka dom samtidigt som jag skulle hämta dom jag ville ha och hämta ett par likadana som Becca lämnade tillbaka. Allt för att lura systemet + dra nytta av rabatten.

Men innan allt detta gick i verket så fick det bli en tur upp till GameStop för att införskaffa ett spel till Nymark samt ett stopp på Harald Nyborg för att införskaffa lite fler packlådor. Efter att allt detta hänt så satte vi vår briljanta plan i verket! Mohaha... Tror att han i kassan flirtade lite med, han önskade mig en fortsatt trevlig dag! OMG (Oh My God) inte alls paranoid, nej! Men från det oseriösa till det mer seriösa, han va kort.
Efter det inte allt men samtidigt smidiga bytet/köpet så traskade vi iväg till Lindex så att Becca kunde köpa special strumpor till sina nya skor, sånna där kvinnerliga saker som jag inte riktigt förstår mig på (som vanligt).

Självklart så hann vi med ett stopp på Donken, eller i detta fallet i drive throughn! Himla gott med Chicken Jr utan sallad och McFlurry cornetto choklad! Mumma med mat.
När vi befann oss på Nygårdsrakan så ringde far och var måttligt arg och skällde ut mig för att mor hade åkt någonstans, så då skällde jag ut honom tillbaka, dock så hann han nästan lägga på innan jag var klar så då blev jag måttligt arg på honom! Grr...
Väl framme så blev det till att p a c k a ännu mer, jag blir galen! Men klart blev det, hade förvisso inget vidare val eftersom att flyttgubbarna kommer imorgon tidigt som satan på morgonen och gör sitt jobb, hoppas jag!

Men nu (snart, sen) så ska jag njuta av den sista natten på Släggevägen 3a, 468 30 Vargön. Tror att den nya adressen är: Blåsutbacken 4e, 462 60 Vänersborg. Att föräldrarna inte kunde valt ett ställe med lite kortare adress, men men man kan ju inte få all man önskar sig, hur hade världen då sett ut?!

Pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar