4 nov. 2009

091029 - 091101

Fredagen 30/10 -09

Som tur va så är man inte den personen som blir bakis, utan den personen som bara är aningen trött, men inte mer med det.

Idag blev det till att fara till Graven med mor för att tända ljus och göra det fint på Mormors och Morfars grav. Men allra först så fick det bli till att traska upp för att lite senare bli uppringd av tandläkaren som undrade vart jag höll hus. Då gick det upp ett ljus! Tandläkaren hade ringt dagen innan precis när jag skulle ner till Arenan och frågat om jag kunde idag vid 11.50 och i chocktillstånd som jag var så sa jag att det gick alldeles utmärkt och tänkte inte mer på det. Så det fick bli till att slänga sig upp på cykeln och cykla som den idiot som man kände sig och stressa ner till tandläkaren. Precis när jag ställt cykeln och låst så ringer dom igen och säger att dom fått in ett akutfall och undrade om jag kunde senare i november. Roligt! Men denna gången ska jag fasen komma ihåg det. Har till och med skrivit in det i min kalender på mobilen så att den ska pling till lite sött och påminna mig. Så jag for hem på min underbara cykel och käkade kokt korv med potatismos som mor så sött hade lagat. Himla gott med mat är det även om man har missat tandläkartiden.

Efter maten så fick det bli till att göra sig i ordning för Graven, men far var ute och paddlade så mor och jag fick traska ner till Sanden för att hämta Rune så att vi kunde fara vidare till kyrkogården. Hela den dagen så var det Norrländska som gällde. Fast mor fick för sig att prata Värmländska istället, ibland så får hon för sig så underliga saker att man kan börja undra lite vart hon får allt ifrån.
När vi väl kom fram till graven så fick det bli till att plocka undan lite löv och fixa till det lite så att det blev fint. Tända ett ljus och bara göra det allmänt fint. Mormor hade blivit stolt över mig, och mor också så klart.
Jag kom även fram till att mor skulle få körlektioner av mig i julklapp, men det ville hon inte ha berättade hon för mig. Jag förstår inte, jag vill ju bara hennes (och andra trafikanters) egna bästa. Men vissa kan vara så otacksamma som min mor va över det uttalandet.
Efter graven så bar det av till Kvantum för att införskaffa det nödvändiga inför kvällens äventyr samt inför söndagens äventyr.

Mycket tjat och liten verkstad kan man säga om mors insatts. Men duktig som jag ibland kan få för mig att vara så plockade jag ihop det mesta som skulle införskaffas så att det bara blev för mor att hosta upp lite pengar så att vi kunde betala och fara hemåt.
När vi var klara med all mat så fick jag köpa mig en Rädda Östersjönvimpel samt en trisslott som jag vann 50 kr på. Och efter vimpelköpet så har mor jävlats med mig bara för att jag engagerade mig lite inom politikens otroligt tråkiga värld... Men ibland så får man ansträgna sig lite för att det ska hända något.
Innan det blev hem ljuva hem så fick det bli till att hämta upp far nere på Sanden med kajaken och bli lite mer mobbad för att man offrat sig för Östersjön. Jag förstår inte riktigt, mina föräldrar är ju naturfreak, dom borde inte reagera på det sättet som dom gjorde. Himla dålig stil tycker jag. Dom borde bli glada för att jag engagerade mig lite då och då för naturen, men icke sa nicke.

När far var klar med sitt hånande så for vi hem för att packa upp alla varor och plocka av kajaken så var det tänkt att jag skulle hem till JP för att hämta lite Myggan men han låg och sov så det blev inget med det. Istället så fick jag köra far, mor och Alexanderssons till Rånnum för Sherryprovning. Efter att jag så snällt kört dom så fick det bli till att hämta upp Laneby eftersom att jag dels hade kört ut föräldrarna så att jag kunde ha fest hemma.
Så när vi kom hem så fick det bli till att förbereda lite inför kvällen samt spela BurnOut där jag whoppade skiten ur honom!
Runt 20 –tiden och fram så började folk att ramla in och det blev till att spela lite TP med Emma, Djordje, Erik och Laneby. Dvs efter att vi nördat oss med tv-spelande. Djordje fastnade i E.V.O spelet där man är en fisk som man genom XP utvecklar och beroende på vilka delar av fisken som man utvecklar så blir man olika figurer i slutet. Men eftersom att det bara är ett 1 playerspel så övertalade vi honom om att sluta spela och joina oss på TP istället, som är lite av en tradition för oss (alla förutom Laneby). Självklart så tog vi barnfrågorna, vilket tog sin tid... Det är nästan lite pinsamt, men vissa av barnfrågorna är riktigt svåra!
I mitten av spelet så kom även Reis, Jonis, Fransson och Augustsson och joinade oss samt Citron. Kan bara meddela att det gick inte så mycket bättre för dom i TP spelandet med barnfrågor. Emma och Djordje vann spelandet, kanske tur det. Erik och jag kom två och Augustsson och Fransson kom på tredje plats. Under tiden så droppade JP, Emil, Anna och Becca in, dock så fick dom inte vara med och spela men men... Efter lite tjatande osv så slutade kvällen/natten med charader! Sjukt kul, dock så ägde Anna sönder oss alla, men det är smällar man får ta.

Himla trevlig kväll/natt iaf!

1 kommentar:

  1. Ja det var en mycket rolig kväll hemma hos dig! Mer sånt :D

    SvaraRadera