4 nov. 2009

091029 - 091101

Torsdagen 29/10 -09
Efter en tur på skridskor i Arenan (dvs bandyspelande) som i sig var himla trevligt, med Jonis, Reis och JP. Anna och hennes syster for mest omkring och gjorde Gud vet vad...
Dock så kände jag att i samma ögonblick som jag fot ut på isen så gjorde min vänsterfot/ankel så in i *****te ont att jag nästan fick lust att svära en fin liten visa åt den, men behärskad som jag är så lät jag bli och halvt ignorerade smärtan och lira lite bandy.
Lite senare så dök även JP upp på sina skrillor och joinade oss i spelandet, oerhört trevligt! Dock aningen kallt om fossingarna. Måste ha tjockare strumpor eller anstränga sig mer i spelet kanske... Hmm tåls att tänka på tror jag.

Efter bandyn så for jag hem och insåg att jag inte hade med mig husnycklarna och mor hade fort iväg och gjorde Gud vet vad, så jag fick ringa mor och fråga efter extranyckeln (som hon några veckor innan hade berättat vart den befann sig) för att sedan byta om till lite mer lämpliga och bekvämare kläder. Hade lovat far min att vi skulle träffas vid Bolaget för att införskaffa lite öl samt en massa olika som man kunde provsmaka, ölprovarkväll med andra ord. Hon i kassan kikade lite skumt på mig när jag kom traskande med ett flak öl men eftersom att far betalade så frågade hon aldrig efter leg på mig, hur man nu ska tolka det...
Hade även sagt till JP att jag skulle kika förbi hos honom för att sno lite Myggan av honom, men han var inte hemma eller så passade det inte för någon av oss så det blev inget med det, det blev att vi kom fram till att vi skulle ta det på fredagen istället.

Lite senare mot kvällningen så fick det bli till att prova lite olika ölsorter, i väntan på att Elin skulle dyka upp efter tränandet. Vilket resulterade i att det blev utgång; Mot Lippan! (Lipz)
Dock så kom vi på det så sent så vi kom inte in. Det var seriöst så sjukt äckligt mycket med folk. Kön rörde sig seriöst inte en meter från det att vi ställde oss till att vi gav upp och for hemåt, för min del...

Himla trevlig dag och kväll även fast vi aldrig kom in i lokalerna, men ibland kan det bara vara trevligt att stå utanför i en lång kö i kylan och tjata med folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar