28 okt. 2009

Congratz

091027

Idag var det Williams dag att bli "vuxen".Dagen (för min del) började med att jag vaknade med en myra i örat! Fruktansvärt obekvämt vill jag lova, usch och fy. Men jag får vara tacksam för att det inte var en gråsugga eller en spindel eller något ännu värre! Fråga mig inte det kommer sig att jag vakande med en myra i örat, men nu har man ju vart med om det innan man fyllt 20 år.
Efter den hemska upptäckten så fick det bli till att kika på när bussen till Shoppingens mekka, dit folk i 14 --> vallfärdas dag efter dag i flera timmar; från att det öppnar tills det stänger... Överby! Vilket jag personligen tror att jag kan ha vuxit ifrån lite. Eller så är det bara det att jag inte är ett stort fan av affärer längre. Förutom Teknikmagasinet (teknikaffärer), Spelaffärer och sportaffärer, alla har man ju sina favoriter.
Iaf, det fick bli till att traska till Teknikmagasinet (efter att man gjort sig iordning, satt sig på bussen, bytt buss och anlänt till Överby) för att leta reda på något passande till William. Jag hade siktet inne på något HELT onödigt tills man har det själv som drivs över USB (ungefär som en Ipod, Mp3 spelare funkar lika bra) samt något som är sjukt bra att ha. Så det var ett självklart val vart jag skulle styra kursen mot; Teknikmagasinet!
Jag visste att Ulrica (W's mor) hade köpt en rakapparat (vilket jag förvisso inte hade tänkt köpa eftersom att der är alldeles för dyrt + för tråkigt. Men jag visste även att W hade nämnt något om att han ville ha en klockradio, så jag funderade skarpt på att införskaffa honom en, men jag visste inte säkert. Men när jag kom på att han hade satt i baslådan i bilen och fixat det så slog det mig; En FM-Sändare! As bra att ha och W verkar ha ont om skivor osv så det fick bli en FM-Sändare med dosa, slå på "stort". Nu återstod det bara att hitta något helt onödigt... Så det fick bli till att fråga i kassan om vad som fanns.
Wack out! Hitta något som påminder starkt om det, det ser ut som små spöken som lyser när man ska trycka ner dem så får man se hur många man kan träffa på 30 sek eller 1 min. Helt onödigt men fastnar lätt med det.

Efter det shoppandet så var jag otroligt nöjd med mitt smarta köpande så jag blev illa tvungen att jävlas med W eftersom att jag råkar veta att han inte gillar överraskningar så skickade jag ett sms där jag skrev att jag hade hittat det perfekta till honom. Efter det så styrde jag kosen mot Intersport för att kika efter någon bra och billig sport-bh, vilket är ganska omöjligt eftersom att det antingen är svin dyrt och som den märkesbög jag är så passar det inte med affärens egna eftersom att jag inte riktigt litar på det. Så det fick bli till att traska omkring lite tills jag kom på att Lindex av alla ställen har några som jag gillar. Men när jag kom dit så insåg jag genast att jag har blivit äldre och att dom hade hunnit förnya sina saker från det att jag köpte dom jag har nu tills nuet. Himla osis kom jag fram till. Innan Lindex så hade W lovat att hämta upp mig så han kom lagom till mina uppenbarelser med skiten så det fick bli till att fara hem till honom.

Väl hemma hos W så fick det bli till att traska till in på firman och vara lite social tills att W inte kunde hålla sig längre och jag lovade honom att han fick lov att öppna en present, vilket blev den Helt onödiga saken tills man har den.
Kan meddela att jag ägde sönder, och nu är det inte för att skryta, och jag har Inte provat den förut!
Ett tag senare så följde jag med Ulrica och Leif när dom skulle hämta 9-3x (som hon vann från VHC lotteriet på oktobermarknaden).

Så om du är sugen på att köpa dig en Helt Ny Saab 9-3x 2.0T Vit bil för ca 300 000 kr så hör av dig!
(Så fick man gjort lite reklam där^^)
Efter hämtandet så for vi för att hämta Linnea och Lo för att handla lite saker till tårtorna, med andra ord; Kalaset.
Och efter att det var klart så fick det bli en lååång (kanske inte fullt så långt som det kändes) väntan tills att folket kom och kalaset började.
Trevligt kalas, önskar att min mormor levde... snyft

Men men... Jag är ganska övertygad om att William var nöjd med det hela och att FM-sändaren satt som en smäck på huvudet!
Men nu får det nästan bli natten, funderar nämligen på att vara hurtig och träna imorgon på förmiddagen... Framsteg med andra ord!

Pusshej

BTW, den nya filmen Up har humor vill jag lova! Kika på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar