14 okt. 2009

Cold, it's too damn cold outside!

091013

Kallt! Det har blivit så fruktansvärt kallt nu för tiden så att det är nästan lite skrämmande!

Vad har jag gjort idag då? Jo, serru det ska jag berätta för dig. Jag har varit duktig och städat mitt rum, eller mer plockat i ordning osv, orkade inte släpa fram damsugaren och damsuga, det får helt enkelt bli en annan dag.
Kan ju erkänna att det blev hyfsat bra, fick lite mer struktur på alla mina kläder, har redan gett bort 66% av min garderob, men likt förbannat så har jag för mycket kläder, eller så har jag en förliten garderob... Hmm... Det tåls att tänka på.

Lite senare på kvällen mot 19 -tiden så fick det bli till att gå en promenad runt på Blåsut med Alexandra och Ullis, eftersom att jag inte lyckades med att få med någon till att spela biljard, vilket det troligen blir imorgon, det eller bowling med JP (som fyller 20 år imorgon/idag) och gänget.
Jag passade även på under städningen att försöka fixa lite med (data)burken så att jag kan börja använda den. Fixa = rensa ut det som jag inte vill ha samt ta bort en massa onödiga program och just nu så håller den på att diskdefragmentera sig lite.
Underbart, dock så har jag i princip inga förväntningar på den burken, men man kan ju alltid hålla tummarna för att det ska hjälpa lite...

Imorgon så får det bli till att få skjuts av Erik hem till Erik så att han kan pilla lite med min andra dator, den jag sitter med nu och grejar med. Efter det så får det bli till att traska till Arbetsförmedlingen och försöka få ett papper påskrivet, eftersom att jag totalt hade glömt bort att det är den 10:e varje månad som jag ska dit. Pinsamt! Får kanske bli till att komma på en vit liten fin lögn eller något. Men det ska nog fixa sig ^^
Och nu borde jag egentligen nana eftersom att Erik kommer och hämtar upp mig 8.30(!) Så sju...kt tidigt! Så det får bli till att ställa alarmet på kl 6.00 för att snooza till 7.00 så att jag hinner duscha, fixa mig, plocka ihop allt som jag kan tänkas behöva och vara klar tills 8.30! Jösses Amalia!

Pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar