18 okt. 2009

Rugby? Well yes indeed

091017

Rugby all day long!

Efter nanandet hos Martin så traskade jag och Jp iväg till Rune ("min" bil) så att jag kunde köra honom till sin bil så att han kunde komma i tid till jobbet och så att jag kom i tid till rugbyns ungdomsavslutning.
Tur att man inte blir bakis så lätt vill jag lova, för hade jag vart bakis så hade det vart ett smärre helvete vill jag nog till att lova!
Det fick bli till att byta kläder till lite mer spelkläder samt till att köpa sig en cola och en kexchoklad aka återställare.

Det hela började med en fick för att sen fortsätta med prisutdelning för de små till 17-åringarna eller 18-åringarn... Iaf sen så fick det bli till att spela lite,vilket jag tror att alla satt och väntade på.
Man kan sammanfatta spelandet till följande:

Upp till 15-åringarna så var det på lek, sen när 15-åringarna kom så fick det bli till att spela 15 mannaplan (11 manna i fotboll) för att sedan gå ner lite i storlek när vi körde mot ett ihop plock av tjejer.

Himla kul var det iaf, fast det hade vart roligare, iaf gjort mindre ont om inte Erik fått för sig att ta ut sin styrka på mig genom att krama mig så hårt att det nu känns som om min bröstkorg håller på att kolappsa! Jag kan inte ligga ner på rygg utan att det gör ont, och skulle jag då kika på film och skratta så gör det ... så ont! Himla otur, men man kan ju alltid skylla på rugbyn. Det är ett smärre helvete att köra mot de små! Dom tar i för fulla muggar, medans man som större (tro det eller ej) inte kan eller vill ta i för fulla muggar eftersom att de små antagligen skulle få sjukt mycket ondare än vad man själv får. Himla osis!

Längtar tills på måndag, då får det bli till att börja gymma igen! Yeey...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar