7 okt. 2009

Blind Date

Dags att börja med något nytt. Från och med 091003 så ska jag jämföra min dag med någon av Roswell karaktärerna. Berättar om vad personen det handlar och om vad avsnittet handlar om.

Och den 091003 så har min dag varit som Liz Parker (Shiri Appleby) i Säsong 1 Ep. 14 Blind Date.

Men först lite fakta om Liz Parker.
Liz Parker är den perfekta studenten som har högsta betyg och aldrig gör något fel. Hon jobbar på sina föräldrars café The Crashdown när hon en dag blir skjuten i magen under ett pengar-bråk. Om inte Max Evens hade befunnit sig på cafét och riskerat sitt liv och sin stora hemlighet för att rädda Liz liv så hade hon vart död.
Från den dagen (mer dagen efter) så får Liz reda på Max hemlighet och det ena leder till det andra, det hela slutar med att de ser in i varandras själar och därmed börjar dramat.

Liz Parker vinner en tävling i radion och priset är en blind date, det hela går ut på att den som vinner ska beskriva hur ens drömperson ser ut och dom ska försöka hitta en lämplig kandidat som passar in på beskrivningen.
Max Evans är den personen som är Liz drömprins, men hon hamnar med en som heter Doug. Kruxet med det hela är att alla i Roswell som bor i närheten kan följa hela daten över radion eller så kan dom ställa sig utanför stället där blind daten pågår och följa den med egna ögon.

Men det hela blir bättre av att Liz sommar flirt Kyle Valenti och Liz drömprins Max Evans bestämmer sig för att supa sig fulla i mer eller mindre savrtsjuka, saken är bara den att eftersom att Max inte är som alla andra utan en utomjording och efter en klunk så blir han full som ett svin, fast i detta fallet ett väldigt sött och romantiskt svin.
I ren svartsjuka så bestämmer han och Kyle sig för att berätta för Liz om hur Max verkligen känner för Liz. Detta gör dom genom att "röva bort" Liz och förhindra Doug att följa efter. Undertiden Kyle förhindrar Doug att följa efter så "målar" Max ett hjärta med en pil igenom på murväggen där det står Liz i.

Men jag kan inte påstå att min dag har vart fullt så spännande. Men Sebastien hade kommit hem från Norge så då fick det bli till att träffa honom, vilket var himla trevligt på alla tänkbara sätt. ;)
Saken hör till den att Basti är en kompis till mig, och inget mer. Men hur kan jag då jämför min dag med det jag har skrivit?

Sent på lördagskvällen så for jag hem till Basti för att kika film. Hur mysigt som helst, dock så är ju inte Basti den lilla typen och han bestämde sig för att lägga sig i sin soffa och tog såklart upp hela soffan så jag fick lov att lägga mig på honom, förvisso himla mysigt, men aningen obekvämt, men snäll som han va så la han sig på sidan så att jag fick plats.

Saken är den att medan Basti och jag hade det trevlig så får jag sms av William. Vad i helvete vill han mig är första tanken. Det han vill var att fråga vad jag hade för mig, och snälla som jag är så svarar jag och frågar tillbaka. Fortsätter att kika på filmen med Basti som för övrigt var Asterix och Vikingarn när jag får ännu ett sms av W. Trött som jag är på honom så svarar jag så att det bara är dumt att svara på, och eftersom att Basti redan vet vad jag tycker om W osv så blir även han lite putt på att W likt förbannat svarar på sms som inte ger några frågor att svara på.

Jag kan väl inte riktigt påstå att det jag har beskrivit är fullt så likt med Basti och mig. Men om man tänker efter så är det inte fullt så olikt. Men jag kan garantera att det var himla mysigt och trevligt.

Nu lite fakta om:

Shiri Appleby
Född 1978-12-07 LA, California
Shiri har medverkat i en del filmer/serier som gästroll eller roll innan hon slog igenom som Liz Parker i Roswell (1999-2002)som t.ex. som i Beverly Hills 90210 eller Xena Worrior Princess och i 7th Heaven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar