26 okt. 2009

I got a feeling that tonigh gonna be a good night

If you replay your year and it doesn't bring you tears out of joy and sadness; consider the year waisted.

Nu är det 6 dar kvar tills jag fyller 20 år. Helt otroligt vad tiden går fort trotts allt som händer, både ont och gott.
Det var även ett tag sen jag blogga, så vad har hänt under tiden?

Man kan säga att jag har spenderat ca 80% av veckan med att träna på något sätt.

Måndag: gym
Tisdag: gym, UWP (Up With People)
Onsdag: vila, UWP
Torsdag: gym, fotbollsträning, UPW
Fredag: vila
Lördag: fotbollsträning, Oktobermarknaden, Lipz
Söndag: vila

Min vecka med andra ord, i princip. Men nu kanske du undrar vad Up with people är. Det är en organisation som far runt över hela jorden och jag vet itne riktigt vad dom grejar med, men det är för en god gärning i alla fall. Så kom dom till Vänersborg och mor bestämde sig för att ta hem två av dem under tiden dom vistades i Vbg. Jessica och Youn tror jag att dom hette, mitt jobb var mer att köra omkring på dem, köra och hämta med andra ord. Så med andra: när jag inte har vart upptagen med att träna så kan man säga att jag har passat upp dem i början av veckan.
Jag har även börjat träna lite fotboll igen, himla kul alltså. Fattar inte riktigt att jag slutade med det, samtidigt som jag vet varför. Kommer fortfarande ihåg hur "lagandan" var och att båda tränarna skulle sluta osv... En massa skit med andra ord, men man kan ju hoppas att det har blivit bättre.

Oktobermarknaden! Ett måste för varje Vbg:are och övriga som kan. Så otroligt mycket skit på en och samma plats, det är lite skillat. Alla ställen är kopier av den bredvid i princip. Dock så blev jag lite besviken, det brukar alltid finnas en massa ställen som säljer filmer, men i år så hittade jag bara ett stånd som sålde filmer... Det har mer eller mindre blivit en liten tradition att köpa en massa filmer på marknaden, filmer och brända mandlar eller vad det heter, himla gott när man går på marknad i alla fall.
Ulrica passade även på att vinna en Saab 9-3x från hockeyn (tror jag) som har årligt lotteri med fin fina priser. Grattis till henne! :D

Efter marknaden och maten så fick det bli till att dra ut på nya djärva mål; Lipz! Fast först en förfest hos en kompis till Alexandra någonstans i Nordstan. Men jag kan bara säga att Lipz inte var så kul, fast det tycker jag ju nästan aldrig. Cypern där emot var hur kul som helst! Underbart med andra ord.
Så det fick bli Donken på vägen hem där Svante nu har avancerat sig till kassorna så man fick sjukt med rabatt! Mellan cola (som senare visade sig vara Zero, himla skit (inte Svate som gav mig drickan)) och en Chicken Jr för 19 kr har jag för mig... Gott när man känner folk på Donken iaf.
Efter donken så fick det bli till att fara hem och kika på film som var sådär men med suveränt skådespeleri av Titanic skådespelarna ;) hehe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar