15 okt. 2009

Damn those balls are heavy!

091014

För det första så vill jag bara säga: GRATTIS JP(!!!) på 20 års dagen!
För det andra så vill jag bara säga: Tack så jättemycket för hjälpen med Steve (min dator), men måste du bete dig som Tony? Du är precis Tony upp i dagen! Jättesnäll när man är själv med dig, men så fort det kommer någon annan så är det som om jag försvinner och blir osynlig för ett tag eller så... Schysst! NOT!

Men nog med "urspåret", nu till den dagliga frågan; Vad har jag sysslat med idag?

Eftersom att jag inte fick någon sömn alls inatt så var jag vaken hela natten lång och kikade film och försökte sova, men som sagt, det gick inte alls. Så jag låg och väntade tills jag skulle vakna och göra mig i ordning.
Kan säga att det var en av de längsta nätterna jag vart med om, givetvis på ett dåligt sätt då.
Sen när tiden blev inne och jag var klar så kom Erik och hämtade upp mig, så for vi hem till honom där jag genast lånade hans säng för att genast inse att jag inte skulle kunna somna ändå, så då fick det bli till att lira lite Halo tillsammans, man kan säga att det var utklassning på hög nivå, men så kan det gå när en inte har så mycket till fritid och en annan inte verkar ha något bättre för sig xD
På något vis så lyckade vi passa in Halo spelandet med att avklara en bana passande till att vi skulle fara för att besiktiga en av hans tre bilar, denna gången så vart det den gamla 900 som skulle kollas.
Det första Erik sa var att den inte skulle klara besiktningen, vilket den inte heller gjorde. Dom är grymma där borta, det räcker inte med att dom säger att det är en massa fel på olika saker, utan dom insisterar på att slå hål i det också, fruktansvärt onödigt att stå och banka tills det går hål på de bara för att bevisa att det behövs bytas/lagas... Ga'h! Har dom inget bättre för sig.

Efter besiktningen så bar det av hem till Erik igen där Emil väntade, då de skulle iväg å gymma efter att han fixat Steve. Snäll som han är så skjutsade han mig till Arbetsförmedlingen där jag skulle få en underskrift, vilket kanske tog 30 min väntetid, nästan rekord. Och när det var avklarat så funderade jag ett kort ögonblick på om jag skulle ta bussen hem, men jag kom fram till att jag behövde handla lite mat, så det fick bli till att traska till Kvantum för att införskaffa lite Bruna bönor och fläsk. Mumma (någon gång väldigt sällan.)
Dock slog det mig inte förens jag kom hem att det är ett smärre helvete att steka det satans fläsket! Sprätter ju som in i helvete, satan vad ont det gör för en millisekund eller två. Men mumma så gott och värt smärtan det var!
Efter allt käkande så fick det bli till att snygga till köket lite för att sedan kika på lite tv innan jag skulle iväg för att träna de små. Men Självklart så somnar jag och försover mig, aningen irriterande vill jag lova!
När jag insåg det så kunde jag ju lika gärna nana lite till, bokstavligen lite till, kanske 5-10 min!
Så då satte jag mig och grejade lite med datorn igen.

Närmare 20 -tiden så kom Anna och hämtade upp mig så fick det bli till att fara till bowlingen för att träffa JP m.fl. för att gratta honom! Hur kul som helst att kasta lite klot och man kan ju erkänna att det inte var igår man gjorde det heller. (Men eftersom att klockan är över 00.00 nu när jag skriver så kan vissa se det som om det är ny dag, men jag brukar köra med att har man inte lagt sig för kvällen så är det inte ny dag.)
I alla fall, efter bowlingen så for vi hem till JP för att kika lite film samt Purple & Brown, så sjukt kul! Måste youtuba det! Humor på hög/låg nivå, men ack skön humor. Det hanns även med lite Myggan innan det blev dags att fara hemåt.

Sjukt go dag idag + kväll osv. Får hoppas på att fredagen blir lika skön den med!
Pusshe så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar