20 okt. 2009

I thought so, at least I think I did?

091020

Vad tusan ska man skriva egentligen?

När jag var liten, i alla fall yngre så kommer jag ihåg när två av mina kusiner pratade om att träna på gym, lyfta skrot som dom uttryckte sig. Som liten så fick man ju sina bilder av hur Niclas (som han heter som det handlar om) står och bokstavligen lyfter skrot. Men nu när man är äldre så förstår man ju mer, iaf de flesta så det stod jag och tänkte på förut idag. Nu kanske du får en bild i huvudet där jag står helt still mitt ute på golvet och ser helt apatisk ut, det fick iaf jag.
Men som de flesta som läser min blogg vet att jag gick Samhäll Kultur och som de flesta då vet är att jag läste filosofi. Så under tiden jag tränade eller lyfte skrot så funderade jag på varför man använder sig av det uttrycket.
Men jag får erkänna att jag inte kom på varför man använder, fast och andra sidan så måste ju tyngderna komma från något och det något får i detta fallet vara skrot. Se där ja, så var den gåtan löst. Visst är det lätt med filosofi, hur och vad man än tycker så kan ingen säga att man har fel, nästan iaf.

Btw! Rädda Östersjön!!!

Tillägg (00.29)
När jag tränade ryggen förut genom att hänga över en sak och dra mig uppåt så slog det mig att det vart som väldigt tungt och kom då fram till att man kan ju inte ta bort lite vikt! Herregud så dumma saker man kommer på ibland. Men egentligen, tänk om man kunde ta bort lite vikt av sig själv bara för att träna upp musklerna så att man orkar hela sig själv. Fatta vad smart! Eller aaa... vissa kallar det ju för att banta/gå ner i vikt/träna bort överblivet fett osv.

Man är ju inte mer än mänsklig och kommer på dumma saker ibland som alla andra normala människor redan har kommit på, men ibland så kan man ju inte låta bli att le åt sina egna snilleblixtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar