10 okt. 2009

"Tyvärr, vi har inga munkar men vi har donuts"

091009 - Alex Whitman (Colin Hanks)Säsong 1 & 2

Alex Whitman är tills en början Liz och Marias bästa kompis. Han är en som dom kan berätta allting för, han är en som skulle göra vad som helst för den som har fått hans tillit. Han ger till och med blod till Max när han hamnar på sjukhus efter att Max och Liz vejat för en häst. Och eftersom att Max är utomjording så ser hans blodceller inte ut som dom gör för människor.
Alex gör som sagt detta utan att veta att han räddar livet på Max och troligen Isabel och Michael, men självklart så vill han veta sanningen om varför han gjorde det. Men det är varken Liz eller Marias sak att berätta så Alex tröttnar och "säger upp" vänskapen mellan dem tills han får reda på sanningen.
Och i slutet av säsong 1/början på säsong 2 så får han reda på hur det ligger till och ansluter sig till gruppen.

Som jag redan har beskrivit så är Alex en sån person som man vill ha som vän, han är smart, lojal och rolig. Precis som mig, fast jag är det i mindre skala ;D

Eric och jag hade bestämt att vi skulle ses idag så efter lite om och men så bar det av till Överby för att träffa Anna och Lisa (eric's tjej). I väntan på att folket skulle komma så satte vi oss i Etage huset och tog oss en liten fika, kaffe i Erics fall och cola i mitt fall, så det blev till att lätta hjärtat lite och ha allmänt roligt, som man har med Eric.
I väntan på de andra så fick det bli t ill att traska omkring lite vilket ledde till att jag stötte på min kusin som jag inte träffat på ett bra tag nu. Underbart roligt, efter det så fick det bli till att möta upp Lisa som hade kommit med bussen för att även hänga på Anna som kom traskande.

And then! Affärer; Din sko, Gina Tricot, H&M, Callings (eller vad dom heter), Stadium osv. Fast Stadium är förvisso en mycket bra affär, finns något till alla, mer eller mindre. Anna hittade en snygg jacka som hon köpte och även jag hittade mig en fin jacka som jag senare fick far till att sponsra, underbart när ens föräldrar känner sig rika och mer än gärna delar med sig av sin rikedom.

Men nu till själva saken: Donken, hur borta bör man vara för att få jobba i kassan på Donken? Och om du som läser detta nu mot förmodan skulle jobba på Donken och stå i kassan så ta inte illa upp. (Kanske lite svårt med tanke på hur jag formulerade mig...) I alla fall, jag sa att jag ville ha en: Chicken Jr, mellan milkeshake med jordgubbssmak och en munk. Killen i kassan kollar på mig som om jag vore född på en annan planet. Jag ser frågande på honom, säger att det är den saken ovanför morotskakan på bilden. Han kollar upp, kollar på mig och ser helt jävla borta ut. Under tiden så läser jag igenom vad det står på tavlan, det står Donut, så då säger jag "en Donut". Och han skiner upp som om han precis har fått en uppenbarelse och ränner iväg för att hämta en.

Men hallå!!! Munk = Donut, Donut = Munk, Munk på engelska är donut och Donut på svenska är munk! Hur jävla svårt ska det vara?! Jag blir galen, det är precis som när mor min skulle ha en cheesburgare (på ett gatukök någonstans i Sverige) bara det att hon säger ostburgare, vilket i sig är helt rätt för att Cheeseburgare = ostburgare på svenska. Men hon i kassan och han på donken måste vara släkt eller något för då kläcker hon ut sig att dom inte har några ostburgare och då frågar min mor vad dom har för burgare. Då, då kläcker hon; vi har cheeseburgare osv. HALLÅ eller! Ska man skratta eller gråta liksom?!
"Tyvärr men vi har inga ostburgare, men vi har cheeseburgare" du fattar ju själv hur otroligt sjukt och korkat det låter... Do'h!

Nu lite fakta om:

Colin Hanks
Född 1977-11-24 Sacramento, California
Colin har en av huvudrollerna i Get over it innan han fick rollen som Alex i Roswell, som var hans genombrott. Efter Roswell så ser vi honom i Orange County och i gästroller i bl.a. The OC och i Numb3ers.
Som de flesta kanske anat så är Colin son till Tom Hanks, men jag tror inte att Tom har hjälpt sin son speciellt mycket, förutom att kanske komma in filmvärlden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar