4 nov. 2009

091029 - 091101

Söndagen 11/01 -09

Vill bara meddela att jag idag gick från Lilla My =) (till) Stora Lilla My!
20 years old and I dosen’t look a damn over 15! Eller något liknande...

Mor och far kikade in i hos mig på morran och sjöng och grattade mig och hade sig, en annan var mer sugen på att sova så att man inte skulle bli bakis på sin egna 20 års dag. Men sova, vem behöver det, sånt är bara överskattat! Enligt mor och far, verkade som. Men för ovanlighetens skull så verkade dom förstå att deras dotter var mer sugen på att undvika baksmällan än att sitta på sängen och försöka vara trevlig på morran. Eller så var de mer sugna på att traska i naturen... Hmm mycket bra fråga.

Iaf. Det fick bli till att nana lite till innan det blev dags för mig att ställa mig nere i köket och vränga ihop en My alla special (eller hur man säger) nämligen.... Wait på for it... Kladdakaka(!!!) och för att sedan tillverka en laktos unt glutenfri underbar god Snickers! (Far är gluten och jag laktos intolerant/a).
Efter tjänstegörandet i köket så fick det bli till att göra sig i ordning och sedan kikade Alexandra förbi och gratta samt provsmaka den underbara, utsökta men ack bland de större kaloribomberna som fanns i huset... Nämligen; Snickersen! Som hon även fick receptet på.
Lite senare så kikade PO & Berit förbi och Ann... Med andra ord, släkten började att droppa in den ena efter den andra. Och när släkten droppar in så betyder det en jävla massa tjöt (som förvisso är mycket trevligt eftersom att vi bara ses under jul (ibland mer sällan), ljusstöpande (sällan) och när någon fyller år (oftare). Men det betyder även; time to Fika. Tror inte att det finns något engelskt ord för innebörden Fika (smörgåsbord och lagom likaså).
Inte för att skryta men kladdkakan blev Perfekt (som vanligt) och efter, kladdkaka, bulle/bullar och snickers så var glasstårtan som pricken över i:t. Herregud! Hur mycket får man plats med på en och samma gång?! Kladdkaka, bulle, snickers OCH Glasstårta... Inte konstigt att allt fler går på gym.

Efter många, och tro mig när jag säger många timmar så for folket hem mätta och förhoppningsvis glada men definitivt aningen fattigare så fick man äntligen koppla av och allt gick från högljutt till total tystnad, lite läskigt måste jag nog medge men på samma gång underbart.

Lite senare så kikade även Ulrica, Linnea och Lo förbi på lite fika. William hann även han plinga på dörren, gratta en, be om ursäkt för att han inte hade hunnit slå in presenten, ge mig den och ta farväl innan han for iväg. Helt otroligt... På ett bra sätt alltså!
Efter ännu mer men mycket trevligt fikande så blev det straight to the bed och resten minns jag inte...

Vad Stora Lilla My fick i födelsedags present av folket (so far):

Medlemskap på Sportlife i 5 månader
Vindjacka
Pengar(!)
Otroligt fin (sallads)skål
Vas
Munktröja med dragkedja
Schanpskalender (gissa vem jag fick den av... :P)
Presentkort på Intersport
Sushibjudning (typ lunch eller något)
Sparbössa formad som en Djävel och ett helvete att få av huvudet på (för att kunna få ut pengarna)
Biobiljetter
Och en Sjukt Bra Födelsedag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar