9 jan. 2014

When the going gets tough the though get going

Så har jag äntligen skrivit Fysiologi tentan! Så jäkla gött att bli av med den... för nu. Jag skriver för nu för att jag är rätt så säker på att jag kommer att få göra om den, men det är lugnt. Jag är förberedd på en omtenta. Tentan var inte fullt lika svår som jag trodde att den skulle vara, dom hade typ halverat antalet frågor från tidigare tentor och gjort fler para-ihop-de-olika-alternativen-från-kolumn-A-med-de-olika-alternativen-i-kolumn-B -frågor, vilket gjorde det hela lite lättare.
Det här är en typisk sak som jämt händer mig när jag skriver tenta. Här sitter jag i min egna lilla bubbla och svara på någon fråga, och helt plötsligt så får jag en total blackout på ett, ETT satans ord, men ack så viktigt ord. Det värsta är oftast att det där ordet är ett ord som man inte bara kan ordbajsa bort, utan det tar resten av tentan och genomgången av tentan innan jag kommer på ordet igen. Det hände idag igen för mig. Det sjukaste var att jag tänkte för mig själv att jag borde skriva upp just det ordet innan jag tappar bort det. Självklart gör jag inte det och jag tappar genast bort ordet, och kommer inte på ordet fören jag renskriver tentan... suck! -_-'
Änywäys jag kan nu koncentrera mig på grupparbetet och kompletteringen av Socialpsykologi hemtentan ^^ Jag var iaf inte ensam om att få komplettering, hela 45% (21st av 47st) av kursdeltagarna får komplettera tentan. Rätt illa :S Men å andra sidan så krävde läraren att vi skulle ha ALLA svar rätt för att slippa komplettering, och jag visste att jag kunde ha jobbat mer på tentan, som förövrigt var en hemtenta lite mer. Men det borde gå ganska snabbt att fixa.

Just nu så sitter jag och tittat på Top Gear S19E2 när dom är i USA och kör sportbilar. Så galet roligt! James May, Jeremy Clarkson och Richard Hammond är så sjukt roliga. Med tanke på att dom inte får göra underhållsprogram i USA längre, utan detta är ju helt klart ett faktaprogram, utan underhållning... NOT! Jag har iaf. kommit fram till att jag behöver en Aston Martin DB Vanquish! #Purr-Puurrr-Puuuuurr den som May kör. Och nu kör dom laser tag med bilarna vs. stirdsflygplan xD Jag tror jag smäller av! Underbart! #TopGear "Jermery - They just shooting at me because I drive a Japanese car, that's racism!
   Så atte... när ska HIMYM Barney Stinson steppa upp och göra detta istället för att spöa små barn?!

Nu blir det till att spela lite flygplansspel och fixa grupparbete.

Puss och hej, leverpastej!
Så bra låt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar