31 dec. 2009

The first day of my life

091230 - Antagen

Började dagen med att ringa som en idiot till spec. ortopeden Nils Englund bara för att boka en tid. Självklart så är det alltid upptaget, men när jag väl kommer fram så kommer jag till den automatiska tele.svaren där dom säger att idag den 30:e så är telefonen bemannad. Hur tänkte dom nu?!
Jag kom i vilket fall fram och fick en tid den 20:e Jan. vilket innebär följande: 13:e = ny tattoo. 20:e = schema för min fot + att jag ska lära mig att tejpa foten så att jag förhoppningsvis kan springa på den även om jag får känningar i den.

Men som om det inte var nog med alla goda nyheter, jag passade även på att kika på Studera.nu där jag såg att jag har blivit antagen till Sjuksköterska prog. i Skövde! Helt otroligt! Så det blev till att leta bostad, och imorgon så blir det till att fylla i CSN pappren.

13:e Jan. = Tattoo/s
18:e Jan. = Skolstart i Skövde
20:e Jan. = Spec. ortoped.
30:e Jan. = Domarutbildning lvl 1
31:e Jan. = Domarutbildning lvl 1

Saken är bara den att jag vet inte om jag vill flytta. Jag trivs så sjukt bra hemma i Vbg. Det är framförallt rugbyn som håller mig kvar. Det lär bli dyrt i längden att pendla från Skövde för rugbyn. Jag hade en plan, träna rugby, hjälpa till att träna de små osv. Men nu ser det ut som att jag får planera om allt, om jag inte skulle få plats i Thn i stället vilket jag mer eller mindre (mer!) hoppas på.
Men om inte annat så får jag försöka hitta en annan sport i Skövde som jag kan underhålla mig med när VRK är den närmaste rugbyklubben. Suck...

Jag har även passat på att lämna av en cykel till William och fick mig även en julklapp. En typisk My-sak. En Rubrik's kub, fast i 360! Principen är den samma som i en vanlig Rubriks, fast i detta fallet så består kuben av tre "bollar" med hål i där man ska försöka passa in rätt kula med rätt färg. Svårt att förklara, men den finns på Teknikmagasinet. Det tog mig ca 3,5 h att lösa den och då satt jag och kikade på Ally McBeal säsong 2 (som jag passat på att köpa). Så underbart bra.
Men den där kuben som jag fick för några år sedan har jag fortfarande inte lyckats med att klara, förbannat svårt alltså!

Imorgon nalkas det Bolaget för "lite" Vanilj Vodka sen blir det till att dricka, laga mat, dricka lite till, spela, dricka och Carinas osv. Det är ju bara nytt år 1 gång om året ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar