25 dec. 2009

God Jul i stugan!

091224 - Julafton!

Så var det dags för den berömda julen i Sverige. Folk som springer omkring i varuhus som galna myror i hopp om att hitta den perfekta julklappen till sin giriga son/dotter osv. Men självfallet så finns det ju dom som bara tar det lugnt och spanar in alla jäktade jävlar som är ute i sista minuten, jag är ett sådant exempel. Smart som man är så börjar man redan i November med att planera rusningstiden/månaden så att man slipper bli en sista-minuten-myra. Sen att jag är arbetslös har ju nästan inget med saken att göra. Man måste ju även planera pengaflödet.

Men man ska inte försöka vara bitter på julafton även om det är aningen överskattat, ge en massa julklappar för dyra pengar, som om barnen i dagens samhälle inte redan är bortskämda av sina föräldrar och släkt. Men men...

Nejdå, men i år var det den första julen på Blåsutbacken 4E(!) vilket var en väldigt lyckad jul, om man bortser från brors, mors och fars halva utbrott på varandra. Hör och häpna, jag var inte ens inblandad. Helt otroligt.
Men innan den händelsen så började dagen med att jag hade så in i helvete ont i halsen (som jag haft sen måndags) och att mor kom in och väckte mig så att jag skulle se glad, pigg och trevlig ut vid frukosten (som jag inte äter), men jag lyckades få i mig lite rökt kalkon, himla gott.
Efter frukosten så har jag en minneslucka men sen när klockan nalkades 15.00 så satt hela familjen framför tv:n och kikade på Kalle Anka, förbaskat roligt om man tänker efter. Efter Kalle så var det dags för julklappsöppnandet (och julklapparna ligger under fejk "granen". Vi har inte ens en riktig gran i huset(!)) och tomten i år var... (trumvirvel) Jag!!! Yeey... igen.

Fy tusan vad jag inte orkar skriva om julen, men jag kan i alla fall säga att det var en mycket trevlig och uppskattad dag/kväll från min sida. Även om mor min gjorde så att vi förlorade i TP mot far och bror. "Vad heter Englands Nationalsång?" My: Good Save the Queen! Mor: Union Jack
Dumme fan! Men likt förbaskat så är hon min goa moder.

Pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar