21 dec. 2009

Life goes on

091221 - Att jogga är farligt och i slutändan så finns det inget positivt med det!

Vaknade runt 10 -tiden och insåg i samma sekund som jag öppnade ögonen att idag var en sån dag som man låg kvar i sängen. Hade grymt ont i halsen och så fort jag reste mig eller låg lite upphöjt med huvudet så kunde jag knappt andas och så fort jag sväljde så gjorde det ont som fan! Inte kul! Så det slutade med att jag bara kunde ha en kudde under huvudet och en herrans massa sömn.
Mitt under min skön sömn så plingade det på dörren och nyvaken som jag var så gick jag för att öppna, mors nya fåtölj hade anlänt. Jag kan bara säga att det var tur att bror min kom ner för jag var inte i skick för något utöver att sova och gå på toa. Så det blev raka vägen till sängen igen.

Jag har även kommit fram till att Jogga är dåligt hur man än gör! Eller rättare sagt, det finns fler nackdelar än fördelar med joggning.

Det som är bra är:
* Bättre kondition

Det som är dåligt är:
* Det sliter på knäna
* Man blir förkyld lättare (om man springer under vintertiden)
* Det är sjukt tråkigt att jogga
* Det tar tid (snabbare att cykla)

Bara en fördel med att gå ut och jogga, jämfört med fyra nackdelar! Det säger väl ganska mycket?


Men min dag började inte förens mor kom hem och halvt slängde ett paket på mig och framförde att hon ville att jag skulle skruva ihop hennes nya möbel.
Så fort hon slängde paketet på mig så gick det upp ett ljus, det måste vara t-shirten(!) All Blacks t-shirten som jag beställt från England! Så det blev till att slita upp paketet som mer eller mindre var skottsäkert, men efter lite slit så fick jag upp paketet och där i låg den! Yeey...!
Bästa julklappen någonsin, från mig själv till mig själv. Underbart!
Efter det glädje paketet så fick det bli till att komma halvt ner på jorden igen för att skruva ihop fåtöljen som visade sig vara lättare än väntat. Allt som jag behövde göra var att sätta på armstöden och skruva i 4:a skruvar sen så var det klart. Det är alltid lika gott när saker man ska skruva ihop år fort.

Ett tag och en Alvedon senare så blev det dags att fara iväg till Överby tillsammans med Erik som hade två julklappar kvar att införskaffa, en till hans mor och en tills imorgon till Mini(h)julen. Jag kan bara säga att jag vill ha Eriks julklapp!
Nu kan man ju dra slutsatsen att jag gillar att gå runt på Överby bara för att jag är tjej, men om du tror det så är du ute och cyklar. Affärer och jag går inte så bra ihop, efter någon timme så kallsvettas jag och känner mig allmänt obekväm, mer eller mindre. Men som tur var så gick det ganska fort att hitta julklapparna, och efter den shoppingturen så blev det en tur till Donken. Längesen jag var där.
Efter 2 Chicken Jr. 1 mellan milkshake och 1 mellan cola så var det dags att fara hemåt för att inta sängen.
Undertiden på Donken så fick jag reda på att Erik spanar in min blogg rätt som det är, alltid kul att höra.
Jag fick även ett samtal från Nils Englund (special ortoped) som sa att det enda man kan göra åt mina fotskader är att träna upp musklerna runt om och för skadan mellan skenbenet ich det andra så kan man bara tejpa innan match/träning. KUL liksom! Självklart så lyckas jag med att dra på mig en skada som det inte går att göra något åt! Så jävla irriterande och så självklart att det är jag som lyckas! Gaah...!
Så nu blir det till att träna upp foten (ännu mer) och till att fortsätta att tejpa och hoppas på det bästa. Suck...

Pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar