20 dec. 2009

Two Times

091220

Det är så in i helvete kallt, och då är det kanske bara - 10 eller något! Gaah... och likt förbannat så glömmer jag alltid att ta på mig långkalonkerna (långkalsonger) och varje gång jag går över bron så blåser det likt förbannat rakt igenom byxerna så att jag tillslut tappar känseln i benen och allt blir jättekallt och obekvämt!
Men det är ju kul att det blir en vit jul i år, om det nu inte mot all förmodan skulle komma en värmebölja över Vänersborg så att all is och snö smälter och det börjar regna istället för att snöa. Men jag håller tummarna för en vit jul.
Frågan i sig är ju om det är kallare på kvällarna/nätterna än på dagarna. I och för sig så är det väl ganska självklart att det är kallare på nätterna eftersom att solen inte värmer, men det brukar oftast kännas som att det är varmare på nätterna, vilket man kan tycker är lite sjukt, vilket det även är. Men i slutändan så är det kallt vad man än kommer fram till!

Men vad har jag haft för mig för fuffens idag? Förbaskat bra fråga!
Under dagen så har jag väl mer eller mindre (mer i detta fallet) sovit, spelat aoe 2, käkat och sovit. Underbart att sova, tiden som liksom bara försvinner. Sen att man inte somna förens runt 06 -tiden har ju absolut inget med saken att göra.
Men då kommer man ju till nackdelen, sover man som en idiot under dagen så är man oftast lite väl pigg på kvällen så jag spenderade min kväll med att bli whoopad (få pisk) på UNO på fejjan tillsammans med Citron. Det är ju också en sysselsättning vill jag lova. Man blir ju inte mer än förbannad när dom satans motståndarna gaddar ihop sig och gör UNO-spelandet för jävligt för en! Tur att man lyssnar på sjukt goa texter, även kallad musik. Och förra natten så vara det Fronda som kom ut ur högtalarna. Fronda Svensson, Svensson är för jävla klockren, lyssna på den!

Efter några omgångar av whoopande så fick det bli till att ta vara på den vakna tiden och fara ner till stan och roa sig på ett av de sätt som man kan roa sig på när man är singel utan att ha dåligt samvete efteråt. Sen att mitt samvete inte alltid är nära till hands är en helt annan sak.
Nu till det komiska; Första gången vi träffades så gick ena benet till sängen sönder, eller det lossna så att ena ändan av sängen hamna på golvet. Denna gången så lossnar (såklart) samma ben OCH det andra benet på samma långsida så sängen befinner sig nu halvt nere på golvet, vilket skapar en ganska kul men obekväm lutning för den som ligger närmast golvet. Men jävlar vad kul det var när andra benet viker sig. Lol säger jag bara!
Tur i oturen att han är snickare så att han lätt kan fixa benen, men man måste ju bara finna orken till att laga det till 100% och inte bara sätta tillbaka benen och hoppas på det bästa. Men ska man vara lite självisk så är det ju inte precis mitt problem, men likt förbannat så får man självklart skulden för det, som jag förvisso verkar få för det mesta. Och ja Peter, jag är kort Men jag når allt upp till krokarna så att jag kan hänga av mig jackan, och jag vet, jag har små fötter enligt dig.
Men om man bortser från allt det där så var det en lyckad kväll, förutom snarkandet. Hehe... "Payback Mr. O'donald" Fast om jag tänker efter så blir det ju ingen payback, Damn!

Iaf. Efter många timmars sömn och osömn så blev det dags till att gå upp och fara hemåt, skulle bara hitta alla kläder... Bara och bara!
Men efter en lyckad skattjakt så fann jag alla mina tullbehörigheter och kunde sätta mig på min cykel och trampa hemåt. Men självklart så har växlarna frusit fast på 1:ans växel (av 3 växlar) så det blev ju så att säga lite jobbigt. Men tur i oturen att det var på 1:ans växel som det fastnat för när jag skulle över den satans bron så trodde jag att jag var körd, så jäkla jobbigt! Det var nära att jag hoppade av och traskade med cykeln, men skam den som ger sig så det var bara till att bita i det sura äpplet och trampa på som en blådåre och hoppas på det bästa.
Efter lite om och men så var jag äntligen hemma halvt genomsvettig och go så blev det till att kika till min älskade Steve (datorn) och bestämma tid för att träffa Augustsson och handla en liten julklapp, lämna tillbaka hans saker och sist men absolut viktigast(!) käka Pizza! Sjukt längesen jag åt pizza, måste nästan ha vart 2 - 3 månader känns det som. Förbannat gott är det, Dino Kebab!
Självklart så springer jag på Peter (inte bokstavligen springer på) och det blir ett sånt där ögonblick, ska man hälsa eller ska man bara nicka till varandra?
Jag kan ju bara säga att från mitt håll så blev det (väl) fånigt leende, nickning och hälsande. Varför inte köra allt på en och samma gång, bara för att vara på den säkra sidan. No judging please.

Efter en mycket go pizza så fick det bli till att traska hemåt i kylan och över den satans bron(!) för att nana lite, eller mycket. Vakande av att far kom i rummet och frågade om jag skulle sitta med vi bordet och äta, och det första jag kläcker ur mig är att "vi skulle väl äta vid 17?" klockan var då 16.30, men det var tydligen mat då bara för att Linda (brors tjej) inte skulle behöva kasta i sig maten.
Efter maten så har jag nog någon black out eller så, för jag har ingen aning om vad jag har gjort fram tills 18 då Amanda och Anna kom och hämta upp mig och Jonis då vi skulle hem till August för att spela lite spel/kika film och tydligen byta julklappar så det fick bli en snabbis in till Kvantum för att hitta något för 50kr. Det blev en Permesanskärare (eller hur det stavas), typ. Jag har absolut ingen aning om vad det heter, men det är ganska praktiskt i alla fall.
Väl framme hos Augustsson så fick man sig lite saftglögg och pepparkakor. Himla gott, glöggen i alla fall.
Efter det så kunde vi inte vänta längre med julklappsutdelningen så vi satte oss och kasta tärning, fick man en 1:a eller 6:a så fick man byta julklapp med någon annan. Det blir alltid lika stressigt den sista minuten. Självklart så fick jag Augustssons julklapp som jag var med när han köpte, en söt toarulle med tomtemotiv på. Lite sött ändå.
Efter granskningen av julklappar så fick det bli en omgång TP, som tog jag vet inte hur många timmar! Det blev förvisso kanske 10 minuters paus då vi skulle kika på Paradise Hotel som tydligen inte gick. Jag får erkänna att jag är ganska glad för att jag inte har fastnat för någon sån serie som PH, Bonde söker fru, Arga snickaren osv. Jag har mina Grey's Anatomy, SG-1 (som jag ser på om jag hinner/är vaken).
Men det visade sig att det inte var något PH idag så det blev tillbaka till TP för att whoopa Anna, Amanda, Härsjö och Jonis. Även om ca 75% av alla svaren var rena gissningar som vi (Augustsson och jag) hade rätt på! Ibland vet man mer än vad man tror var det exempel på.

Btw jag är ganska nöjd med min Träningskalender. Himla praktiskt om man tänker efter. Skriver upp om man har tränat osv.


Fronda - Svensson, Svensson
http://www.youtube.com/watch?v=iz5sImtiZsE

"Lagom är bäste svensk mentalitet
Därför står vi där vi står
Och ingen jävel blir het
Ingen vågar sticka ut
Man måste ju va diskret
Annars knackar jante lagen på och säger:
Ja, ni vet"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar