23 dec. 2009

Mini(h)jul 2009

091222 - Traditionell Mini(h)jul hos Erik!

Underbart, äntligen är det dags för Mini(h)julen, träffa hela gänget igen.
Eftersom att gänget består av folk som läser uppe i Sthlm, Karlstad och nere i Götet så blir det inte så ofta som alla ses, lite halvt under sommaren men Mini(h)julen är det något speciellt med. Kan ju vara det att någon skriver en inbjudan och skickar ut och att det är knytkalas samt att man tar med sig en julklapp för 50 lappen och att det nalkas jul, men man vet ju aldrig.

I år så var det nästan inga undantager, jag hade med mig köttbullar ist för Tony, först till kvarn på matlistan! En annan kul sak som hände var att det hände något med proppskåpet till huset så vi kunde göra i ordning maten vilket var ganska surt eftersom att vi är ett hungrigt gäng. Men kreativa som vi är så tog vi fram ett evighetspussel, det finns fyra lösaningar på det och den första som skickar in rätt svar vinner 2 miljoner dollar, och det är över 200 bitar. Så du kanske förstår själv hur det gick, himla bra sysselsättning om inte annat.
Efter mycket hårt tänkande så nalkades det mat, och även nu är det lite först till kvarn som gäller, om inte till maten så till sitt platserna eftersom att Erik (i år igen) glömt att räkna med sig själv. Men det brukar även bli Erik som kommer sist till bordet.
Himla god mat! Synd bara att min vänstra halsmandel är aningen svullen så att jag knappt kan svälja, men efter mycket tuggande så får man allt ner maten.

När folket käkat klart så blir det (äntligen) dags för julklappsleken(!) som är det stressigaste momentet under hela kvällen. I år så fick det bli en random tid som man lätt kunde räkna ut att det var 1337, eftersom att hela gänget består av nördar, mer eller mindre. Efter mycket om och men så slutade det med att jag fick några pepparkaksfigurer, en golden hund, isbjörn, giraff och två dinosaurier. Så passande med tanke på hur mycket jag gillar pepparkakor xD
Efter allt julstressande så blir det till att ta det lugnt, spela något spel och sitta och tjata med varandra, käka lite godis osv. himla trevligt.

Det roligaste kom när vi skulle hem, man kan ju säga att det hade snöat en hel del så det fick bli till att borsta av bilarna, och hoppas på att man kom ut. Nu råkar det vara så att Erik bor mitt ute i ödemarken, men som tur var så blåste det inte in en massa snö på vägen så man kom ganska smidigt ut till den lite större vägen där det var lite mer snö, så att säga.
Efter att ha kört hem Yvette så blev det till att leka lite på väg hem, vilket gick gör fint. Men när jag skulle köra upp till huset så tog det tvär stopp! Jag kom kanske max 1 meter upp i backen innan jag fastnade. Vinden låg nämligen på så att det blev som höga snö vallar i backen så jag har ganska svårt att tro att dom som redan står parkerade har lätt för att komma ut imorgon utan att behöva skotta.
Så det fick bli till att ställa Rune nedanför huset och sen ta sats och ta så stora kliv jag bara kunde för att inte få med mig allt för mycket snö. Lättare sagt än gjort kan jag bara säga.

Men det är himla kul med snö!
Godnatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar