12 juli 2009

En smäll i huvudet

Beach Rugby 2009

Dagen började ju bra, hade tänkt gå upp vid 5 -tiden för att packa, duscha osv. Men istället så vaknar jag halv 7 och ska vara uppe vid mackarna 6.55 så det fick bli till att skynda sig med allt, dvs packa ner allt, borsta tänderna och cykla som en blådåre upp till mackarna. Självklart så hade jag inte behövt skynda mig eftersom att Jojjo var lite sen. Så 7.10 for vi mot Trollhättan för att hämta upp Jenny och Line, efter det bar det av mot Lilla Edets rastplats för att byta till en större bil och för att träffa Fia.
Man kan ju inte precis påstå att just dom tjejerna är bland de minsta i laget så det vart lite trångt, men det är ju mysigt det också... ibland.
Väl framme i Halmstad/Tylösand så var det sol, moln och blåsigt, men va fan! Det regnade ju iaf inte! Så vi tog oss ut ur bilen och traskade ner mot stranden.
Val framme vid standen så var det tjockt med rugbyfolk, himla trevligt, vi hittade även Robban med fam. så vi slog oss ner bredvid och gassade lite i solen som skymtade fram då och då. För Line och mig fick det även bli till att hitta Lugi tjejerna då VRK laget var fullt.
Dock så visade det sig sen när vi fått spelschemat att vi inte alls hade behövt vara där så tidigt då våra matcher låg vid 12-tiden. Idiotiskt att dom inte lägger upp spelschemat dagen innan på nätet!
Vi (Lugi + Line och mig) spelade matchen innan VRK och kan ju säga att det gick sådär. Line fick sig ett knä i tinningen, jag fick mig ett fint blåmärke precis vid armhålan (fast på armen) det första som hände typ. Fick mig även en go smäll över örat, himla kul verkligen xD Men men, uppvärmning i guess. Vi förlorade i vilket fall. Sen så spelade VRK och dom vann. Efter den matchen så vart det till att vänta och vänta innan man spelade igen och sen vänta och vänta, spela, vänta, spela och vänta. Sjukt hungrig var man ju också men man kunde ju inte köpa sig en hamburgare förens man hade spelat alla matcher! Så sjukt irriterande!
Men jag kan garantera att den där hamburgaren var värd att vänta på! Den var perfekt efter en dag med beach rugby och en massa sand där man kanske inte bör och vill ha sand...
VRK vann iaf mot Göteborgarna + Marie och efter den vinsten så fick det bli till att traska mot bilen och fara hemåt.

Det fick bli ett depåstopp i Falkenberg på Donken för att käka lite gott och onyttigt :P Sen så vart det bara hem, hem hem för hela slanten!
Så Grattis till vinsten av Beach Rugby 2009 VRK!

Efter jag kommit hem och duschat samt packat ner min dator med tillbehör + externa så for jag hem till Andreas för att kolla film. Det fick bli The Replacements, så sjukt bra! Dock så somande jag när vi kollade på Under The Tuscan Sun. Men det sjuka var att jag drömde om det som hände i filmen och att jag sov. Sen när jag kom på att jag sov så har jag för mig att jag sa "nej" och vaknade xD Sjukt iaf. Innan det så vet jag att jag började drömma om bechen och all rugby så jag drömde om att jag skulle ta emot ett pass och lyfte då (på riktigt) min höger hand och vaknade av det... Så kan det gå när man är trött!
Men men... Shit happens somtimes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar