13 juli 2009

Mom says I'm special because I ride the short bus!

Så har ännu en dag passerat förbi på Släggevägen 3a (och på alla andra ställen på jorden, i universum osv. Hur kunde jag glömma det?)
Jag kan ju inte direkt påstå att det har vart en speciellt spännande dag idag. En vanlig sketen måndag. Rummet är lika ostädat som vanligt, fast nu ser man större delar av golvet, dock så finns det ett tunt lager sand över de ”tomma” ytorna. Himla Beach Rugby, man har ju med sig en sandstrand hem, om inte så är det i alla fall en bra början på en egen sandlåda!
Det får med andra ord bli till att städa imorgon, städa som i att: plocka kläder/lägga i tvättkorgen (kläderna alltså, in i tvättmaskinen), (kan inte tro att jag skriver detta!) dammsuga golvet. Man vet ju aldrig det finns ju dom som dammsuger väggar osv. så det är lika bra att skriva golvet så att du inte får för dig något annat.

Just nu i detta ögonblicket så slog det mig att det har ju visst hänt något i alla fall halvt spännande. Min bror kom hem, inte för att det är speciellt spännande men under middagen så pratade vi om Rune och då kläckte pappa ur sig att han inte fattar varför vi inte köper en liten skruttbil som bror och jag får dela på! OMG Liksom! ( omg = Oh My God) Villkoren var och är att jag och bror i den mån han är hemma eller använder bilen ska ha fullt eget ansvar för bilen, fixa allt som kan tänkas behöva, fast att far står för besiktning/service/skatt/försäkring -kostnaderna. Kan det bli så mycket bättre? Man kan ju inte mer än att hoppas på att det slår in.
Du förstår att pappa tycker att det blir så mycket tjat om vem som ska ha Rune så det är lika bra att köpa en skruttbil för att lasta av Rune. En underbar idé.
Kan ju erkänna att det måste ha varit dagens höjdpunkt. Men jag har även beställt nya t-shirts från Shirtshop.se, dom har så sjukt grymma t-shirts!
På dom jag köpte så står det:
Alzheimers – New friends everyday!
I kväll får 107 svenskar gonorré
Pain is weakness leaving the body
Det bara skriker ”MY” om dem. Hade det inte vart för att det är så dyrt så hade jag lätt köpt så sjukt många fler, men det får bli en annan gång.

Nu till något mer oroväckande, jag har börjat dricka Tranbärjuice! Av någon konstig anledning så bad jag min bror förut idag när han skulle upp till Älgen att han skulle köpa med sig Tranbärjuice. Får väl erkänna att den förfärliga beska smaken har försvunnit nu efter lite mindre än 1 Liter. Men att dricka upp 1 Liter till?! Det måste bero på smällen jag fick på Beach Rugbyn i lördags.
Men jag får kompensera det hela med att käka vaniljglass blandat med O'boypulver, så underbart gott! Ett litet lager längst ner i skålen, sen i med glassen och sen ett litet lager på toppen. Sen är det bara till att blanda ihop allt så blir det Mumma!

Så nu efter att jag har berättat om min (oehört) intressanta dag så vet jag inte om jag har så mycket mer att säga förutom att mammas hembakade vaniljbullar är Jättegott! (Mat Tinas dialekt)

So you wanna be master (Pokémon)
Do you have the skills to be? (Go go go)

We all live in a Pokémon world (Pokémon)
I wanna be the greatest master of them all (greatest master)
We all live in a Pokémon world (Pokémon)

Nej men varför tror du att jag har kollat på Pokémon? Den där låten sätter sig på hjärnan vill jag lova. Fast den är inte lika bra som original låten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar