9 juli 2009

What more do we need liksom?

Hallå igen :)

Nu kan man ju undra vad jag har haft för mig idag (080709).
Efter en hel dags slappande i sängen med Steve (min dator) och en massa filmkikande bl.a. Bring it on - All or nothing så blev det äntligen dags för det efterlängtande Pråmen besöket med Plattfisken och några andra Guppies.
Kl:18.30 så kom jag på att vi skull ses kl 19.00 borta vid Pråmen så det fick bli till att kasta sig upp på cykeln och cykla som en jäkla idiot in till stan'. Självklart så börjar det dugga precis när jag går utanför dörren och regna när jag är halvvägs upp mot 4-kanten, så det fick bli till att ta påsig "regnjackan" och ila iväg. Självklart så slutar det regna när jag kommit ca 100 m längre fram, himla irriterande!

Väl framme vid fiskartorget så möter jag Plattfisken som som vanligt har haft en kul, glad och mycket trevlig dag på jobbet xD Alltid lika kul att höra på hennes historier om hur dagen har vart.
Sen så ville hon självfallet få reda på hur det gick igår osv.
Efter lite utbyte av mycket intressant och viktig fakta så satte vi oss på Pråmen och utbytte lite mer information innan vi insåg att Plattfisken hade glömt din plånbok och a tt jag inte hade tillräckligt med kontanter på mig. Så vi traskade bort till närmsta bankomat. Påväg tillbaka så träffade vi på en av Guppiesarna som var påväg till en toa. Värsta coola stilen, munkjacka utan ärmar, pilotsolglasögon, snyggt hängande jeans, lacostskor och en allmänt cool stil.
Väl framme på Pråmen igen så köpte sig Plattfisken en Daimstrut och jag slog på stort genom att köpa en Brownie och päroncider.
Nu kanske du tycker att det verkar vara en högst märklig kombination, brownies och päron cider, hur går det ihop?
Men så kan jag bara berätta att det var sjukt gott! Värt att prova.

Efter lite fnitter, tissel och tassel så orkade ingen av oss vara kvar där längre så plattfisken och jag traskade bort till Hemmakväll med våra cyklar som sällskap. Sen vart det dags att skynda sig hem, dusch och plocka ner den externa hårddisken för att cykla som halvdåre till personen som jag träffade igår ;)

... Efter ett bra tag så var det dags att fara hem och kolla på filmerna/serierna som man så snäll fått. Bara det att det tog väl minst(!) 15 min innan vi sa adjö. En gosig kram fick man sig allt också ^^ What more do we need liksom?! ;)

Men nu blir det till att nörda Pokémon eller Räddningspattrullen! Sov så sött och dröm gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar