31 juli 2009

Rain drops falling down on my head

090730
Blåsut/Vänersborg- Kungsbacka - Bäckebol - Kungälv - Vargön - Blåsut

Så har min dag sett ut. Åkte och lämnade ett fönster nere hos Berger's samtidigt som jag passade på att låna en Gps av dem. Himla smart uppfinning!
Efter det besöket så for mor och jag till stationen så att hon kunde köpa biljetter till Lund för att sen skynda till Blåsut, och som alla vet så när man har brottom så blir det självfallet broöppning, yeey!

Men efter lite väntande och pillande hemma så for jag till Becca och hämtade upp henne, sen bar det av till Halland, Kungsbacka! Kan säga att vädret var inte på vår sida, helt plötsligt så verkligen öste regnet ner, man såg i princip Ingenting! Så mycket regnade det. Som tur var var det inte hela vägen ner till Kungsbacka, men det var till och från en bra bit.
Väl framme i Kungsbacka så fick det bli lite letande innan vi hittade rätt. Så jag parkerade Rune och vi gick till Åsa som sålde tv:n som sa att vi kunde köra in bilen till huset. Bara det att en av hennes grannar hade bestämt sig för att dammsuga bilen så vi fick köra runt, bara det att en snubbe hade bestämt sig för att stå där, så Becca frågade lite snällt om han kunde tänka sig att flytta lite på sin bil så att jag kunde komma förbi och fram, vilket han kunde. Väl framme hos Åsa (igen) så baxade vi ut tv:n och tv-bordet ut till bilen där Becca och jag spenderade en bra tid på att fundera ut hur vi skulle spänna fast tv:n på ett bra sätt. När vi kom på det så fick det bli en tid till att göra det på ett bra sätt också, men tillslut så gick det så vi åkte iväg och när vi kommit max 100 m så slår det mig att vi kanske skulle spänna fast tv-bordet också. Så vi gick ut i regnet och spände fast det på något smidigt sätt innan vi äntligen kunde ge oss iväg mot Bäckebol, Ikea.

Väl framme vid IKEA så fick det bli till att halvt skynda oss igenom huset och plocka det som vi skulle ha för att hinna i tid till Göteborgs Kex för att handla lite kex billigare.
Under tiden, från det att vi åkte från IKEA's parkering till att vi kom fram till Gbg kex så hann både mor och far ringa några gånger och pappa var aningen butter...
Men det sket jag halvt i för jag hade redan sagt och bokat Rune så dom fick finna sig i det och så var det inte så mycket mer med den saken.
Väl framme vid Gbg kex så fick det bli en del kex för under 100-lappen. Hade man köpt det i en vanlig affär så hade det inte kostat under 100-lappen kan jag garantera! Fast det blev inga Ballerina, illa eftersom att jag är eller mer Var galen in dom, men jag har nog förätit mig på dem.

Efter den turen så for vi hemåt till Vargön för att hämta upp mor som skulle in till TG där pappa satt. Efter att vi lämnat av henne så åkte vi hem till Blåsut och baxade ut tv-bordet och tv:n. Sen så slog det mig även att jag inte fick med någon sladd till tv:n så vi åkte hem till Viktor och lånade en sladd, vi passade även på att provsitta/ligga hans nya soffa/säng.

Och där var hela dagen i korta drag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar