10 juli 2009

Get a life

090709

Vad tusan har man gjort idag då? Jag har kollar på Pokémon och Chip 'n Dale (Räddningspattrullen) och Marley och jag.
Har man lästa Marley och jag så vill man Inte kolla på filmen, så jäkla kass måste jag nog tyvärr meddela. Men om man inte har läst boken så kan jag tänka mig att filmen är bra. Det är som att du bara läser halva boken, max! Gaah... Filmen var bara seg och utdragen, usch usch...

Men men, nog om filmen. Jag har inte bara kollat på film/serier jag har även vart över hos Emma och bakat Choklad muffins med (misslyckad fast god) glasyr på :)
Så fort man klev in hos Emma så hör man Erik och Djordje som sitter i Emmas säng och disskuterar operativsystem till datorer, framförallt om Ubuntu och Windows. Då vet man att allt är precis som vanligt. Efter ett 5 - 10 min intensivt prat om ubuntu osv. så bestämd vi att det var dags att dra igång det vi alla kommit för att göra, nämligen Baka!
Efter en liten stunds letande så bestämde Emma och jag oss för att det fick bli Choklad muffins då Djordje och Erik hade börjat en annan "intressant" disskution om operativsystem till mobiler. Vi kom även fram till att det hade vart gott med glaserade muffins så det fick bli till att googla på mobilen då ingen orkade gå till datorn i andra rummet och varken Erik, Djordje eller jag hade med oss våra datorer, nördar som vi alla är x)
Efter ett litet tag så ansåg vi att vi hittat det perfekta glasyr receptet så vi tog en bil upp till Älgen för att införskaffa det som saknades men framförallt COLA! Då tre är teknikare (Emma, Erik och Djordje) och jag "wannabe" teknikare så är Cola ett måste i vår tillvaro.
Då det visade sig att varken Djordje eller jag hade pengar på oss och att Emma bbara hade 12 kr på sig så kom vi ganska snabbt fram till att Erik fick betala (som vanligt, nästan).

Sen vart det dags för att baka, Emma och Erik samt lite Djordje stod för muffinsbakandet medan jag satt på golvet och myste med kaninen Pepsi som slickar en ren, precis som en hund.
Man kan väl säga att jag obseverade vad folket gjorde ;) Men jag hjälpte till att slicka ut smetbunken och lägga på glasyern samt provsmaka. Himla gott.

Efter allt ansträngande arbete så gick Erik och jag för att välja film, som blev serien NCIA. Sjukt bra serie! Tre avsnitt och en massa muffins efter så var det dags för att åka så nu sitter jag här med min dator och skriver ner vad jag har gjort i korta och längre drag.

Get a life ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar