18 juli 2009

This Afernoon

Och vad har man haft för sig idag då? Jo det kan jag nog förhoppningsvis svara på. Jag ställde alarmet på kl 07.00 för att en av hantverkarna skulle komma tidigt så då fick jag hålla mig vaken tills han kom vilket han kan ske gjorde 30 min efter, så då fick det bli till att ta på sig mjukisarna och gå och låsa upp dörren för att sedan gå direkt till madrassen för att nana igen.
Jag lyckade somna under tiden som han slipade golvet, och det låter utav bara helvete vill jag lova, någon var ju sjukt trött (nämner inga namn).
Efter ett tag så kom övriga familjen och då fick det bli till att med stor möda ta sig upp från golvet för att börja arbeta. Så mor och jag började lasera väggarna i mitt nya rum. Och efter det så blev det fika paus och en massa prata om mina skrivbord som jag har lyckats samla på mig under åren, har bara två men inget av dem får plats i Skrubben så där ska jag fundera ut en smart lösning, har en på G, men den är lite komplicerad, frågan är ju bara om den är för komplicerad men det visar sig senare. Efter fikat så fick det bli till att stryka på ännu ett lager. Sedan så kom Hedman förbi, han jobbar tydligen för Söderström(s) så då fick det bli till att tjata lite med honom, längesedan man träffade den pojken.

Men det är ju inte allt jag har gjort idag, jag for även hem för att duscha och göra mig iordning för att sedan skynda in till stan' och Kvantum för att köpa något att grilla för att skynda till huset för att sedan skynda till Becca. Visste bara att hon bor väldigt nära Plattfisken, men inte riktigt var så jag cyklade omkring lite på området och vem träffar jag inte om Plattfisken själv som jag innan hade frågat om hon hade lust att komma till Becca. Så himla komiskt ändå!
Efter lite telefon guidning så kom jag rätt, det visade sig att Becca i princip bor granne med Plattfisken, fast det är en "lång" grusväg in till huset, inte konstigt att jag missade huset, det syns ju inte från vägen! xD
Precis när jag hade ställt ifrån mig cykeln så ber fick det bli till att köra Beccas bil för att åka och köpa Sprite. Eftersom att hennes bil är såpass gammal så har den inte styrservo men det tänkte ju inte jag på så jag svängde som vanligt, bara det att det gjorde inte bilen. Kunde blitt lite pinsamt där eftersom att jag kunde ha kört rakt in till Plattfiskens granne.
Det hade ju var gott pinsamt vill jag lova!

När vi kom tillbaka efter uppdraget så fick det bli till att sitta och vara social (OMG!) och lat som jag är så orkade jag inte göra iordning maten som jag hade köpt så det fick ligga på marken medan jag snyltade god dryck av folk ^^ Så det ska vara, eller?!
Efter ett tag så fick jag även dit Plattfisken som förövrigt vägrade gå dit naken, himla stil alltså! Men men... Sen när hon väl kom så blev det nog lite pinsamt för henne, men jag tänker inte säga varför... Hihi (that's my evil laugh!)

När de andra skulle till bussen så drog jag till Plattfisken för att göra mig iordning samt hälsa på toalettstolen (börar snart bli en vana, en gång till så är det tradition!)
Någon har ju Stora problem när det gäller att göra sig iordning vill jag bara meddela.
Men när vi väl kommit iväg och precis kommit till Trollhättan så bestämmer vi oss för att åka till Vargön för att sjunga lite Singstar med The Gäng!
Kan bara meddela att i den soffan som jag satt i så hade vi roligast, även om vi förlorade de två omgångarna som vi körde, men vi hade som sagt roligast, det som räknas.
Dock så var Plattfisken tvungen att fara hem till sin bror, men modig som jag är så stannade jag kvar och piskade upp dom totalt med min sköna stämma! Eller inte, men jag slog dem, till och med Emma som är grym, fast jag körde inte mot Pernilla, men hon är ju ren estare också! Det är ju fusk.
Sen när vi skulle fara hemåt så blev funderade jag och Tony på att fara till donken, men eftersom att ingen hade bil så blev det svårt så vi skippade den idén. Men när vi (Djordje körde hem Emma och mig) så ringde Tony och sa att han hittade bilnyckeln så vi bestämde oss för att fara till Donken ändå. Så jag traskar hem för att byta lite kläder. Då ringer han igen och berättar att han inte hittar garagenyckeln och att det är låst. Dock så avbröts samtalet så han ringde upp igen och sa att han verkligen inte hittar nycklen. Helvete tänkte jag, jag är ju tvungen att sova på Blåsut i natt eftersom att jag ska upp tidigt som fan dagen efter för att bygga upp en scen på Läckö. Så då ringer jag till Djordje och frågar var han är, så hade han precis parkerat bilen hemma hos sig så jag får Pernillas nummer. Ringer till Tony för att säga att jag skulle ringa Pernilla för att fråga om skjuts hem. Då kommer han på att han kan fråga Pernilla om han får låna hennes och Joels bil osv. Sen så slutar det i alla fall att Tony, Pernilla, hennes syster och jag for till Donken, och allt detta p.g.a. glasen! Så sjukt när man tänker efter.
Men det var det värt nu i efterhand.

Efter Donken så fick det bli till att fara till Plattfisken så dom fick så fint köra mig till henne eftersom att min cykel å lite grejer var där. Men som tur var så bor hon också på Blåsut. Men det tog inte lång tid innan min bror ringde och frågade om jag kunde tänka mig att hämta honom och två kompisar i Thn. Snäll som jag är så sa jag att det kunde jag göra. Så Plattfisken erbjöd sig att skjutsa mig på cykeln, vilket blev till ett mindre äventyr i sig.
När vi kom hem så hittar jag såklart inte bilnyckeln, var fan har han lagt den tänker jag. Och efter en massa letande så hittar Plattfisken den i ena skåpet. Vem fan lägger bilnyckeln i ett skåp i köket? Jo min bror.
Så det fick bli till att köra till Thn och köra hem en massa folk och nu ligger jag här på min madrass på golvet i köket/vardagsrummet och tar igen det som har missat att skriva. Så nu ligger jag inte efter längre med bloggandet vilket känns jävligt gott!

Men nu ska jag snart upp om 1½ timme för att sedan åka till Thn för att hämta upp två för att sedan fara till klubben för att sedan fara till Läckö för att bygga upp en scen, känner mig verkligen så... otroligt taggad! Eller inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar