16 juli 2009

Smell ya later

Så har ännu en dag gått, och vad har man haft för sig en halvt regnig dag som denna då?
Jag vaknade kl: 09.00 av att alarmet på mobilen började, satan vad rädd jag blev! Har Son of a man - Phil Collins som alarmsignal, och den var tydligen ganska hög, men inte tillräckligt för att jag inte skulle kunna snooza! Så det fick bli till att ligga kvar i den stora varma och goa sängen minst 5 min till. Sen så slog det mig att jag lovat mor att vara lite social på morgonen då lite långdistanssläkt sovit över hos oss, så det fick bli till att masa sig upp från sängen och som en zombiliknande varelse traska omkring i huset och få i sig lite behövlig frukost, samt kassta i sig en ibumetin (du är så fin, kommer du ihåg reklamen) med lite hjälp av tranbärsjuice. Sicken kombination! Jag fattar verkligen inte hur folk kan vara så sjukt pigga. När jag kom ut från mitt rum så stod Kusin med sina små barn i dörröppningen och såg jätteglada ut.
What's wrong with the people of yesterday?!

Efter cirka en timmes zombivankande så fick jag skärpa till mig och göra mig iordning för lite tv-spels spelande! Så ja, det finns ju inte så mycket att säga om det förutom att Gamecube sucks! No offends, men nej tack. Det ska vara Playstation eller Xbox!
Fick stor pisk kan jag bara meddela, And I Don't Wanna Talk About It Anymore!
Efter det nederlaget så fick jag trampa hem i en himlans fart för att sova lite innan det blev dags för att cykla som en himla blådåre till Blåsut (Blåsutbacken 4E) för att kolla in Our New House! Cyklade dit på lite mindre än 15 min! OMG liksom, det vart ju inte lite varmt eller så när jag smidigt hoppade av cykeln. Försökte cykla ikapp min bror över bron, I will not do That again! Snacka om mjölksyra i benen, måste ha vart kvar en del från innebandyn igår (Säger vi).

Kan bara meddela att mitt blivande rum måste vara det mest inbrotts säkra rummet i hela huset! Det är seriöst FYRA lås på dörren ut (har egen ytterdörr), ett vanligt nyckellås och tre likadana lås som jag inte kommer på vad dom heter. Som om det inte vore nog med det så är dörren som går in till resterande huset jättetjock (jämfört med vanliga innedörrar), mitt lilla fönster som är bredvid ytterdörren har ett galler (tro det eller ej!) så att man inte ska kunna ta sig in.
Allt detta kan ju bero på att han som bodde i huset innan är polis och antagligen hade "skrubben" (som vi kallar rummet för) som vapenrum. Den "riktiga" ytterdörren in till själva huset går bara att låsa med nyckel från båda hållen. Snacka om att gubben inte vill ha oväntat besök, vilket förvisso bara är bra med tanke på alla rån som härjar på Blåsut.

Nog om alla säkerhet, jag har även hunnit planera hur mitt nya lilla rum ska se ut, mer eller mindre (mer). Kommer bara att få plats med en säng, något att sitta på, en skiva som jag kommer att ha som skrivbord och ett tv-bord, samt en träplanka som ska gå
Kan bara meddela att mitt bliva längs ena långsidan och ena kortsidan och som kommer att fungera som bokhylla. Ganska smart va?!
Sen så får det bli till att införskaffa sig en smidig skohylla och sätta upp en hatthylla samt krokar som man kan hänga sina jackor osv. på, jag tror att det kan bli riktigt bra om det blir som planerat.
Jag har även vart duktig och spacklat igen alla små satans hål som gubben har haft nöjet med att göra i väggarna, och imorgon så får det bli till att göra rent väggar och tak med målartvätt för att sedan kunna göra iordning rummet för att sedan kunna inreda det hela. För en gångs skull så ska det bli kul att arbeta ;)

Men nu så får det bli till att Nana så att jag orkar upp ännu tidigare imorgon för att arbeta, helt plötsligt så försvann det där roliga med att arbeta...
Måste bara säga att det gick jävligt fort att cykla till Kvantum, och (bara) fort att cykla tillbaka.


LeAnn Rimes - Please remember

Time, sometimes the time just slip away
And your left with yesterday
Left with the memories
I, I'll always think of you and smile
And be happy for the time
I had you with me
Though we go our seperete ways
I won't forget so don't forget
The memories we made

Please remember, please remember
I was there for you
And you were there for me
Please remember, our time together
The time was yours and mine
While we were wild and free
Please remember, please remember me

Goodbye, there's no sadder word to say
And it's sad to walk away
With just the memories
Who's to know what might have been
We'll leave behind a life and time
We'll never know again
Please remember, please remember
I was there for you
And you were there for me

Please remember, please remember
I was there for you
And you were there for me
Please remember, our time together
The time was yours and mine
While we were wild and free
Please remember, please remember me

And how we laugh ans how we smile
Ans how this world was yours and mine
And how a dream was out reach
I stood by you, you stodd by me
We took each day and made it shine
We wrote our names across the sky
We ride so fast, we ride so free
I had you and you had me

Please remember, please remember

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar