18 juli 2009

Why in the world are we here?

Fasen vad jobbigt det är att flytta! Så in i helvete mycket jobb, mest för att vi renoverar ena badrummet, två sovrum och grejar mitt rum.
Så jag har varit flitig som bara den vill jag lova! Jobbade i alla fall halva dagen med att dra loss våtumstapet från badrums väggarna, man kan ju inte precis påstå att dom har vart snåla med klistret när dom satte upp skiten. Jävlar vad skiten satt hårt! Hade sjukt ont i båda tummarna och sidorna på pekfingrarna. Man var ju tvungen att nya tag i tapeten för att sedan dra i den som en dåre för att överhuvudtaget kunna få loss en bit, sen så gick biten av ibland så då höll man på att flyga in i motsatta väggen samtidigt som man höll en vass kniv i ena handen... Living on the egde sometimes. Men det var värt mödan, eller det blir det senare när badrummet är klart.
Man kan ju säga att det var det enda jag gjorde igår med huset eftersom att pappa inte köpta handskar som jag kunde ha när jag skulle torka av mitt rum med målartvätt förens senare på eftermiddagen och då var det för sent för att hålla på med det eftersom att jag skulle till Strandgatan och ta en öl med lite rugby folk 19.30 så det fick bli till att fortsätta med att dra loss den satans våtrumstapeten som man bara ville mörda!

När klockan närmade sig dags för att åka så blev det såklar en massa tjaffs så en annan blev sjukt stressad! Skulle hem, ducha och hitta fina kläder, sen Strandgatan för att sedan åka till Plattfisken för att sedan åka tillbaka till Trollhättan för att gå till Lipz. Lite dålig planering där, men men vad gör man inte? ;)
I alla fall, väl hemma hos Plattfisken så skynda jag mig in till toan (social som jag är, så hälsar jag på toalettstolen först). Efter det så fick det bli lite klädval för att sedan käka lite Hönökaka följt med Cider (för min del) för att sedan fara ner till stan' för att ta ut lite pengar samt hämta Plattfiskens bror.
Efter lite mobbning av Plattfisken så kom bror och körde oss till Lipz. Helvete vad dyrt det var! Hela 80 kr för inträde, rena rånet vill jag lova! Som om inte det inte räckte med det, båda Plattfiskens och min första tanke (efter rånet) var; Vad fan gör vi här?! Bara en massa små skitungar och äldre som var FÖR gamla! Men men, vi fick göra det bästa av situationen, i mitt fall fick det bli en Rosa Pantern och för Plattfiskens del så fick det bli till att smutta på sin medtagna lilla Vodkaflaska. Himla smidigt att ta upp den och dricka lite precis när det kommer ut en vakt x) Men som tur var så såg han nog inte det, eller så ignorerade han oss totalt :O Vilket himla sätt isf!

Men efter kul på Lipz så traskade vi över till Sibylla för att ta sig en Köttbulle tallrik, inte bland de godaste köttbullar som jag har käkat. Usch och fy... men men det kostade ju bara 55 kr, tror jag. Och efter lite seriöst prat (har jag för mig) så kom bror och körde hem oss.
Himla trevlig kväll, trotts de små!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar